اخبار نساجی

خروج تدریجی زنان از صنعت/ مشاغل صنعتی مردانه‌تر شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

    در سال‌های ۱۳۸۴ تا سال گذشته در حالی که تعداد مشاغل صنعتی بیشتر شده اما بیش از ۳۰۰ هزار زن، مشاغل صنعتی خود را از دست دادند.

به گزارش «اقتصادنیوز» آخرین آمارهای مرکز آمار ایران از بازار کار صنعت کشور نشان می‌دهد که اکنون سهم مشاغل صنعتی از کل بازار کار کشور از ۳۰ درصد در سال ۸۴ به بیش از ۳۴ درصد رسیده است. با وجود این سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی در سال گذشته (تا پایان پاییز سال ۱۳۹۲) بیش از ۱۰درصد است.

در همین حال در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تعداد مشاغل صنعتی کشور نیز از ۶.۲ میلیون به ۷.۳ میلیون نفر افزایش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این سال‌ها هرچند سهم مردان شاغل در بخش صنعت از کل بازار کار کشور بیش از پنج درصد افزایش یافت و به بیش از ۳۵ درصد رسید اما سهم زنان شاغل در بخش صنعت از کل بازار کشور حدود سه درصد کاهش یافت و به ۲۵ درصد رسید.

در این سال‌ها تعداد زنان شاغل در بخش صنعت نیز از ۱.۱ میلیون نفر به ۷۸۵ هزار نفر کاهش یافت. این کاهش ۳۱۵ هزار نفری در حالی بوده که در همین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تعداد مردان شاغل در بخش صنعت ۱.۴ میلیون نفر بیشر شد و از ۵.۱ میلیون نفر به ۶.۵ میلیون نفر رسید.

در مجموع می‌توان اشاره کرد تا پایان گذشته در بخش صنعت ایران تعداد شاغلان مرد(معادل ۶.۵ میلیون نفر) بیش از هشت برابر تعداد شاغلان زن (معادل ۷۸۵ هزار نفر ) بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×