اخبار نساجی

وقتی جنگ اقتصادی در اولویت مسئولان نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه انتظاری که از دستگاه‌ها در سال جهاد اقتصادی می‌رفت، حاصل نشد، گفت: هنوز جنگ اقتصادی به عنوان یک موضوع حیاتی در اولویت کار مسئولان قرار نگرفته است.

به گزارش مشرق، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با مهر در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه های دولتی و سایر قوا در سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: انتظاری که از دستگاه های مربوطه می رفت، در سال جهاد اقتصادی حاصل نشد.

وی با اشاره به اینکه از خصوصیات و الزامات جهاد هماهنگ بودن و منسجم بودن دستگاهها است گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مجموعه تحولی که بنا است در اقتصاد ایجاد شود، نیاز به ریل گذاری دارد اما این ریل گذاری هنوز شکل نگرفته است.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: این نقیصه نه تنها مربوط به دولت نیست بلکه به مجلس، بخش خصوصی و سایر دستگاهها نیز مربوط می شود که هنوزخیز وآمادگی لازم برای جهاد درحوزه اقتصاد در آنها اتفاق نیفتاده و به نظرم دلیل این موضوع عدم درک دقیق از واژه “جهاد اقتصادی” است که منظور مقام معظم رهبری بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه جهاد اقتصادی ترکیب دو واژه “اقتصاد” و “جهاد” است، تصریح کرد: هنوز جنگ اقتصادی به عنوان یک موضوع حیاتی در اولویت کار مسئولان قرارنگرفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: تلاش و زحمات زیادی در حوزه اقتصاد درسال ۹۰ انجام گرفته اما جهادی که به معنای لغوی در جنگ به کار می رود هنوز در حوزه اقتصاد جا نیفتاده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران همچنین در خصوص یارانه بخش کشاورزی و صنعت که گفته می شود در آستانه شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها هنوز پرداخت نشده است؟ اظهار داشت: در مورد پرداخت یا عدم پرداخت یارانه بخش کشاورزی و صنعت باید گفت، “هرکسی از ظن خود شد یارمن”

وی افزود: برخی ازمسئولان معتقدند یارانه این بخشها پرداخت نشده و بعضی نیزمعتقدند وقتی گازوئیل ۴۰۰ یا ۶۰۰ تومانی را ۱۵۰ تومان عرضه می کنیم این تفاوت قیمت به همراه تسهیلات دیگری که به این دوبخش تعلق گرفته، جزء یارانه محسوب می شود.

آل اسحاق خاطر نشان کرد: در هرصورت بخش تولید، کشاورزی، صنعتی و معدنی در این جریان به هدف غایی خود دست نیافته است. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: البته در بخش مردمی این امر محقق شده و دریافتهای مردمی انجام گرفته است اما همانطور که گفتم هنوز تکلیف بخش تولید، صنعت، کشاورزی و خدماتی مشخص نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×