اخبار نساجی

وعده توزیع موز ۱۵۵۰تومانی عملی نشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وعده توزیع موز ۱۵۵۰تومانی عملی نشد

در حالی که مسئولان از توزیع موز ۱۵۵۰ تومانی در ایام نوروز و مقابله با گرانفروشان خبر داده بودند،موز تا کیلویی۳ هزار تومان به دست مصرف کننده رسید که مدیرعامل اتحادیه ملی محصولات کشاورز علت آن را عدم نظارت می‌داند.

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه به‌رغم قول مسئولان برای توزیع موز ۱۵۵۰ تومانی در ایام نوروز موز به کیلویی ۲۵۰۰ تومان نیز عرضه شد، گفت: البته در تهران و برخی شهرستانها موز به کیلومی ۳ هزار تومان هم رسید.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی دلیل اصلی افزایش قیمت موز را عدم نظارت ارگانهایی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و تعزیرات خواند که متولی کنترل قیمت در بازار هستند.

وی افزود:‌ در حالی که موز وارداتی به‌رغم بسیاری مشکلات از جمله عدم تحویل به موقع ارز دولتی و مشکلات واردات که معمولا از طریق کشور ثالث انجام می‌شد به موقع توزیع شد، اما در غیاب نظارت،گران دست مردم رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نورانی گفت: البته امسال میزان موز وارداتی نسبت به سال گذشته کمتر بود و شاید عرضه کمتر نیز قیمت را بالا برد.

وی افزود: امیدواریم در سال‌های آینده با تصمیم به موقع نسبت به واردات و تهیه مقدمات آن مانند تامین ارز دولتی در کنار نظارت کافی از گرانی بی‌مورد و تحمیل آن به مردم جلوگیری شود.

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی قبل از عید از تفاهمنامه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده بود که طی آن موز باید از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین کیلویی ۱۵۵۰ تومان در کل کشور به دست مصرف کننده می‌رسید و سازمان تعزیرات مسئول برخورد با گرانفروشان بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×