اخبار نساجی

وضعیت عمومی پنبه کشور تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۳

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وضعیت عمومی پنبه کشور تا پایان فروردین ماه 1393

براساس اظهار اداره کل پنبه، دانه های روغنی و نباتات صنعتی کشور طبق گزارش های واصله از استانهای پنبه خیز کشور تا پایان فروردین ماه سال جاری مقدار ۲۲۲۰ تن بذر کرکدار و ۱۹۴۸ تن بذر فاقد کرک تولید گردیده که هم اکنون توزیع ان در سطح کشور ادامه دارد. مراجعه زارعین جهت دریافت بذر و دیگر نهاده ها روه به افزایش است. بدلیل شرایط آب و هوایی و کاهش دما در اکثر مناطق کشور انتظار می رود کشت پنبه با اندکی تأخیر صورت گیرد. در حال حاضر کشت پنبه در استانهای گلستان و مازندران آغاز گردیده است.

برداشت و تصفیه :

از محصول سال ۹۲ تا کنون ۱۵۴۹۴۴ تن وش به کارخانجات مجاز کشور وارد گردیده که ۱۴۴۱۱۳ تن از آن تصفیه شده است. از ابتدای دوره بهره برداری ۹۳-۹۲ تا کنون، میزان پنبه تولیدی با میانگین کل ۵/۳۱ درصد، ۴۵۳۶۶ تن و پنبه دانه تولیدی ۷۵۶۵۸ تن بوده است.

قیمت و بازرگانی:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از میزان پنبه محلوج عرضه شده به بازار مصرف، ۲۹۷۳۶ تن به مقاصد مورد نظر خریداران حمل شده است(در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کمتر می باشد)

موجودی وش و پنبه محلوج تا پایان فروردین به ترتیب ۱۰۸۳۱ و ۱۸۴۵۰ تن می باشد.

طبق گزارشات واصله از استانها قیمت هر کیلوگرم پنبه به شرح ذیل است:

استات خراسان :۵۳۵۰۰-۵۲۵۰۰ ریال
استان فارس: ۶۰۰۰۰-۵۸۰۰۰ ریال

در سایر مناطق معاملات پنبه کم و بیش به صورت توافقی انجام می گردد.

متوسط بهای پنبه(شاخص A) در بورس لیورپول ۸/۲۰۲ سنت بر کیلوگرم (۳/۵ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته) و متوسط بهای پنبه کشورهای آسیای میانه در بورس برمن ۱/۲۱۵ سنت بر کیلوگرم (۷/۲ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته) می باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×