اخبار فرش ماشینی

وضعیت صنعت کیف و کفش در تهران، مشهد و تبریز غم انگیز است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مشهد – خبرگزاری مهر: دبیر صنایع چرم ایران گفت: وضعیت صنایع کیف و کفش در تهران، مشهد و تبریز اسفبار است زیرا ۷۰ درصد ظرفیت واحدهای تولیدی بدون استفاده مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجیدی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته اظهار داشت: طبق محاسبات کارشناسی در حال حاضر ۲۴۰ میلیون فوت مربع پوست و چرم در کشور تولید می شود که اگر ظرفیت تولید کفش در ایران ۸۰ میلیون جفت باشد صنعت چرم اگر با تمام توان کارکند باز هم نمی تواند نیاز کشور را تامین کند.

مجیدی گفت: با این حجم تولید چرم شاید بتوان نیاز حداقل ۱۵ کارخانه مثل چرم مشهد را که در زمینه پوشاک و محصولات چرمی صاحب نام هستند، تامین کرد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در تاسیس چرم شهرها اظهار داشت: برای تاسیس سه چرم شهر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت که متاسفانه بخش قابل توجهی از آن بدون استفاده مانده است.
دبیر صنایع چرم ایران با اشاره به برخی بد اظهاری های صورت گرفته در صنعت چرم تصریح کرد: برغم اینکه در صادرات پوست گوسفندی، بزی و گاوی باید استانداردهایی رعایت شود اما برخی از صادرکنندگان بدون توجه به این موارد فعالیت می کنند.
وی گفت: پوست گوسفند باید به صورت سالامبور، پوست بز باید به کراست تبدیل شود و سپس صادر شود و همچنین به ازای صادرات هر کیلو پوست گاو باید چهار هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت شود که متاسفانه برخی از افراد خارج از قوانین اقدام می کنند و این امر بسیار نگران کننده است و می طلبد که با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.
مجیدی چرم را صنعتی محوری با قدمت طولانی در ایران عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مواد اولیه این صنعت مانند نفت به صورت خدادادی در کشور وجود دارد و سهم ایران از سطح جهانی پوست بز ۱.۶، گوسفند ۳.۵ و گاو ۰.۵ درصد است.
چهارمین نمایشگاه بین المللی کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته در مشهد از ۴ تا ۷ خردادماه سال جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای متخصصان و علاقمندان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×