اخبار فرش ماشینی

وضعیت پیش روی بازار نخ در سال ۲۰۱۰ : کمبود ظرفیت!؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ریسنده ها سال ۲۰۰۹ را با ترس عجیبی از مواجهه با شرایط بد اقتصادی آغاز کردند. بحران اقتصادی خریداران را در یک کمای عمیق فرو برد و حاشیه سود مانند لبه تیغ کم شد و اعتبار بسیاری از مشتریان دیگر قابل اعتماد نبود. درچند ماه اول سال معلوم شد که این ترس چندان هم بی مورد نبوده است.
سفارشات ریسنده ها بسیار ناامید کننده و کم بود .اما با مرور زمان این روند تغییر کرد و پیشنهادات رو به رشد رفت به طوری که در سه ماهه سوم سال همه چیز تقریبا مثل قبل شد و حالا باید به این فکر کرد که ریسندگان چه فعالیت ها و برنامه ریزی هایی را باید انجام دهند تا سال۲۰۱۰ را به سالی موفق بدل کنند.
تصویر سال ۲۰۱۰ تصویر کاملا متفاوتی خواهد بود و شاید برای اولین بار پس از سالها ریسنده ها امسال نگران ظرفیت تولید خود باشند !
در آمریکا در حال حاضر بازار ریسندگان بسیار داغ و شلوغ است. آنها به فکر افزایش قیمت های نخ هستند چرا که قیمت الیاف در چند ماه اخیر رشد داشته است. در حال حاضر ریسنده های آمریکایی برای بازار آمریکای مرکزی تلاش زیادی میکنند در سال ۲۰۱۰ انتظار میرود بسیاری از سالن های ریسندگی که متوقف شده بودند مجددا راه اندازی شوند و انگار که بازار داغ ریسندگی سال ۲۰۰۸ در حال باز گشت است و دوباره مشتریان باید برای دریافت سفارشات خودانتظار بکشند. بازار در حال پوست اندازی است و در این بازار روبط تجاری مناسب شرکت ها نقش حیاتی را بازی میکند.
پیش بینی ها نشان میدهد بازار از آسیا در حال انتقال به آمریکای مرکزی است و این به دلیل پایین آمدن ارزش دلار در معاملات است اما یکی از مشکلات تجارت در سال ۲۰۱۰ نیز کمبود اعتبارات است .
آنچه مسلم است برای شرکتهای ریسنده تعریف یک استراتژی درست و مدیریت منابع و از طرفی حفظ رابطه عمیق با مشتریان کلیدی و همچنین حفظ ظرفیت های تولیدی میتواند کلید های موفقت باشد.‏
تحریریه صنعت کهن ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×