اخبار نساجی

وصول ۷۴ درصد مالیات مستقیم تا آبان ۹۲

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وصول ۷۴ درصد مالیات مستقیم تا آبان ۹۲

دور جدید مذاکره مالیاتی با مجلس

    معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به دور جدید مذاکره با مجلس برای نهایی شدن لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: درآمد مالیاتهای مستقیم تا آبان سال جاری ۷۴ درصد محقق شده است.

حسین وکیلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: این لایحه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که متاسفانه همچنان از کمیسیون‌های مربوطه خارج نشده است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: البته آنچه که به سازمان اعلام شده مجلس قصد دارد، بعد از تصویب بودجه با جدیت و سرعت بیشتری به آن پرداخته و اقدام کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اعلام این خبر که دور جدید جلسات مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز آغاز شده است، تصریح کرد: از مهمترین مباحث این لایحه، اطلاعات مالیاتی، ضمانت‌های اجرایی و فرآیندهای مکانیزه است که در نهایت به افزایش خدمات الکترونیکی و هرچه بهتر برای مودیان محترم مالیاتی، توسعه عدالت مالیاتی و تحقق اهداف قانون برنامه و چشم‌انداز ۲۰ ساله در خصوص عدم وابستگی به نفت منجر خواهد شد.

وکیلی در خصوص میزان درآمد مالیاتی در لایحه بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده است، بیان داشت: طبق لایحه بودجه ۱۳۹۳ برای مالیات‌های مستقیم مبلغ ۳۶۸ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال و برای کالا و خدمات مبلغ ۱۹۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است که در مجموع سازمان امور مالیاتی باید مبلغ ۵۶۰ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال را در سال آینده وصول کند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که در سال جاری تاکنون چه میزان از درآمد مالیاتی در محقق شده است، عنوان کرد: طبق آخرین آمار که مربوط به پایان آبان ماه سال جاری است و کل درآمدهای مالیاتی (با حقوق ورودی گمرک)، ۲۷۹ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بوده که ۷۳.۹ درصد آن محقق شده است.

معاون سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین مالیات مستقیم، مالیات کالاها و خدمات در مجموع ۲۴۷ هزار و ۲۴۲ میلیارد ریال بوده که۸۲ درصد آن محقق شده است و سهم مالیات مستقیم ۷۶ درصد و نیز کالا و خدمات نیز ۹۶ درصد است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×