اخبار فرش ماشینی

وزیر بازرگانی: وجود تقاضای زیاد موجب افزایش قاچاق فرش ماشینی شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر بازرگانی گفت: هنوز تصمیمی برای تمدید توزیع شیر یارانه ای تا پایان سال ۹۰ اتخاذ نشده است و براساس تصمیم ستاد هدفمندی یارانه ها، فعلا تا پایان خرداد شیر یارانه ای توزیع می شود.

مهدی غضنفری وزیر بازرگانی درباره حمایت از تولید فرش دستباف در کشور به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: تعرفه واردات فرش دستباف بسیار بالاست و آمار رسمی هم برای واردات این کالا وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرش های دستباف با انواع قیمت ها در کشورما وجود دارد و نیازی به انجام واردات نیست.

تقی پور تصریح کرد: البته ممکن است فرش هایی هم از طریق قاچاق وارد بازار شده باشد که آمارهای رسمی گمرک واردات فرش دستباف خارجی را تاکنون گزارش نداده اند اما تقاضا برای فرش ماشینی متفاوت از فرش دستباف است و ممکن است در این زمینه قاچاق صورت بگیرد.

وزیر بازرگانی در ادامه با توضیح این که هنوز تصمیمی برای تمدید توزیع شیر یارانه ای تا پایان سال ۹۰ اتخاذ نشده است، اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها، قرار شد تا پایان خرداد ماه مانند سال گذشته از طریق صنایع لبنی پرداخت یارانه شیر صورت گیرد.

وی افزود: از خردادماه به بعد هم براساس اینکه دامداران حلقه اول این زنجیر هستند و بهتر است یارانه ها به حلقه اول تعلق گیرد، ستاد هدفمندی مبالغی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می دهد تا به صورت یارانه علوفه ای یا به شکل های دیگر در اختیار حلقه اول یا دامداران قرار دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×