اخبار نساجی

ورود ۴ میلیون قطعه سکه به بازار در یک ماه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ورود 4 میلیون قطعه سکه به بازار در یک ماه

ادامه روند تحویل سکه‌های پیش‌فروشی در دوره‌های بعد که مجموع سکه‌ها را به بیش از ۹ میلیون می‌رساند می‌تواند افت قیمت این کالا را بیش از پیش نمایان سازد.

هفت روز دیگر اولین دوره سکه‌های پیش‌فروش شده واگذار می‌شود و هرچه به زمان تحویل سکه‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت‌ها در بازار بیشتر کاهش می یابد.

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، براساس آخرین اطلاعات در یک‌ماه نخست پیش‌فروش سکه، چهار میلیون و یکصد هزار قطعه سکه توسط مردم پیش‌خرید شده است. بنابراین در فاصله ۳۰ روز از ۲۹ فروردین‌ماه قاعدتا باید همین تعداد سکه به بازار روانه شود.

ورود این تعداد سکه به بازار می‌تواند افت قیمتی قابل توجهی ایجاد کند. به همین دلیل بانک مرکزی پیشنهاد کرده است افرادی که احساس می‌کنند با این اقدام متضرر خواهند شد، می‌توانند از اوراق مشارکت جایگزین با سود ۲۰ درصد به جای تحویل سکه استفاده کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ادامه روند تحویل سکه‌های پیش‌فروشی در دوره‌های بعد که مجموع سکه‌ها را به بیش از ۹ میلیون می‌رساند می‌تواند افت قیمت این کالا را بیش از پیش نمایان سازد.

تمهید بانک مرکزی برای ارائه‌ اوراق مشارکت به جای سکه‌ها اگرچه می‌تواند از متضرر‌شدن برخی خریداران خرد سکه جلوگیری کنند، اما این نگرانی در میان مسوولان بانک مرکزی نیز وجود دارد که بخش قابل توجهی از سکه‌ها توسط دلالان پیش‌خرید شده باشد.

با این فرض که این عده سکه‌ها را با دید افزایش قیمت خریداری کرده باشند، ممکن است از ورود به بازار خودداری کرده و قیمت‌ها را در سطح کنونی ثابت نگه دارند.

به نظر می‌رسد در حال حاضر نمی‌توان تحلیل دقیقی از نوسان قیمت سکه پس از آغاز تحویل سکه‌های پیش‌فروشی ارائه داد و باید منتظر بود تا این روند آغاز شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×