اخبار فرش ماشینی

واکنش شرکت سهامی فرش ایران به حذف این شرکت از هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان

در پی تصمیمات اخیر هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف که کاهش تعداد اعضائ هیئت مدیره از ۱۴ به ۱۱ نفر و نیز لغو عضویت شرکت سهامی فرش ایران از عضویت افتخاری در هیئت مدیره آن اتحادیه از جمله آنهاست، روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران طی اطلاعیه ای که نسخه ای از آن برای سایت اطلاع رسانی فرش ایران ارسال گردیده است نسبت به آنچه از آن به “حذف شرکت سهامی فرش ایران” یاد کرده، واکنش نشان داده است.

در این اطلاعیه شرکت سهامی فرش ایران علاوه بر انتقاد از این تصمیم، سئوالاتی مطرح و هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان را دعوت به ارایه “توضیحاتی قانع کننده” در این زمینه نموده است.

متن این اطلاعیه عینا به شرح زیر باطلاع می رسد:

شرکت سهامی فرش ایران

حذف شرکت سهامی فرش ایران؛ یک خبر و چند پرسش

خبر کوتاه و در عین حال عجیب است:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خروج شرکت سهامی فرش ایران از عضویت افتخاری هیأت رییسه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران.

با برگزاری دور جدید انتخابات هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران در آغازین روزهای اسفندماه ۱۳۹۱، خبری در پایگاه های اینترنتی حوزه فرش انتشار یافت مبنی بر اینکه در آخرین نشست هیأت مدیره این اتحادیه در ماه گذشته، با انجام تغییراتی در اساسنامه، عضویت شرکت سهامی فرش ایران در هیأت مدیره لغو شده و از این پس تنها در صورت صلاحدید مجمع در هر دوره از انتخابات، مدیرعامل وقت این شرکت حق حضور در جلسات را خواهد داشت.

در اینکه مجمع بالاترین نهاد تصمیم گیری است و صاحب اختیار است تا حسب صلاحدید خود درباره کم و کیف فعالیت این تشکل تصمیم گیری کند تردیدی نیست ولی جای درنگ اینجاست که
چگونه است و چه پیش آمده که هیأت مدیره تصمیمی را که پیش از این با تایید مجمع عمومی، خود بر عهده داشته، حالا به مرجعی فرادستی واگذار کرده است؟

چه پیش آمده که شرکت سهامی فرش ایران به عنوان قدیمی ترین نهاد و موسسه فعال در عرصه تولید و عرضه فرش دستباف کشور با عمری نزدیک به هشتاد سال به ناگهان باید از حضور در چنین تشکلی به کناری گذارده شود؟

چه شده است که قدمت فراوان و گستره فعالیت وسیع شرکت سهامی فرش ایران نادیده گرفته شده و جایگاه این شرکت در میان تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایرانی لحاظ نمی شود؟

چه نکته تازه ای رخ داده که چنین تغییری در اساسنامه را الزامی کرده است؟

اعضای محترم هیأت مدیره این اتحادیه که در جلسات گوناگون از لزوم حفظ جایگاه شرکت سهامی فرش ایران و عدم واگذاری آن در روند خصوصی سازی سخن گفته اند و می گویند، حال چه شده است که به گونه ای دیگر اندیشیده و خود از این جایگاه غفلت کرده اند؟

ممکن است دوستان و همراهان این اتحادیه از عدم حضور مدیران عامل وقت شرکت سهامی فرش ایران در جلسات هیأت مدیره سخن بگویند اما پرسش اینجاست که:
آیا هیچگاه از این افراد برای حضور در جلسات یادشده دعوتی به عمل می آمده است؟

یا اینکه در برخی جلسات که مدیران عامل این شرکت به خواست خود حاضر شده اند، با تغییر در دستور کار جلسه و با فرض غریبه بودن ایشان، گپ و گفتی دیگر به میان آمده است و تصمیم گیری های اصلی به وقتی دیگر وانهاده شده است؟!

در این میان پرسشی دیگر از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است که به عنوان نهادی فرادستی
آیا از چنین تصمیمی آگاه است و آیا با آن همراهی و موافقت دارد؟
و دیگر اینکه آیا چنین تصمیم و رخدادی نیازمند هیچگونه توضیح و تفسیری نبوده است؟

بر این باوریم که شایسته است هیأت مدیره اتحادیه، توضیحات قانع کننده ای در این زمینه به فعالان هنر- صنعت فرش دستباف کشور ارایه کنند.

روابط عمومی شرکت سهامی فرش ایران

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×