اخبار نساجی

واردات ۲.۸ میلیارد دلاری شمش آهن و فولاد در سال ۲۰۱۱

در سال ۲۰۱۱ میلادی عمده ترین اقلام وارداتی به کشورمان را شمش آهن و فولاد غیر ممزوج، دانه ذرت دامی و ورق گرم نورد شده تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، در سال ۲۰۱۱ میلادی، چهار میلیون و ۲۱۱ هزار تن انواع شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش دو میلیارد و ۸۴۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی چهار میلیون و ۴۸۱ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار بوده و بیانگر کاهش وزنی ۶.۰۲ درصدی و افزایش ارزشی ۱۴.۵۷ درصدی بوده است.

همچنین در این مدت سه میلیون و ۶۲۴ هزار تن دانه ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ میلادی که دو میلیون و ۷۳۹ هزار تن به ارزش ۷۰۹ میلیون دلار بوده ۳۲.۲۹ درصد از نظر وزنی و ۸۰.۷۹ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

میزان واردات ورق گرم نورد شده نیز در این مدت یک میلیون و ۴۱۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۶ میلیون دلار بوده در حالی که در سال میلادی گذشته یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۹۹ میلیون دلار بوده و نشان می دهد از نظر وزنی ۲۱.۹۷ درصد و از نظر ارزشی ۵.۷۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، در مورد سایر کالاها میزان واردات در سال ۲۰۱۱ میلادی ۲۸ میلیون و ۵۸۴ هزار تن به ارزش ۵۵ میلیارد و ۷۴۷ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با سال میلادی گذشته که میزان واردات ۴۱ میلیون و ۸۷۸ هزار تن به ارزش ۶۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار بوده کاهش ۳۱.۷۴ درصدی به لحاظ وزنی و ۱۰.۳۰ درصدی به لحاظ ارزشی را به دنبال داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×