اخبار نساجی

واردات ۲۴میلیارد دلاری به نفع اشتغال است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تولید خودرو‌ کاهش نیافته

واردات ۲۴میلیارد دلاری به نفع اشتغال است وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عدم تأثیر‌گذاری تحریم در تولید داخلی گفت: تاکنون خبری در خصوص کاهش تولید در کارخانجات خودرو‌سازی نداشته‌ام و فکر می‌کنم ‌این خبر درست نباشد.

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن، تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود حجم تولید در کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است و تعداد زیادی از کارگران بیکار شده‌اند؟ گفت: تاکنون چنین گزارشی به دست من نرسیده است و ‌فکر می‌کنم که این مسئله و این خبر درست نباشد.

وی افزود: تولید به روال سابق همچنان در کل کشور در جریان است.

وزیر صنعت، معدن، تجارت در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم‌ها می‌تواند عامل کاهش تولید در صنایع کشور شود؟ ادامه داد: ‌تحریم‌ها شاید بتواند در روابط تجاری تاثیر‌گذار باشد اما به طور حتم تولید داخلی مستقل از این مسئله مبر‌است.

غضنفری گفت: از این رو من فکر نکنم تحریم‌ها تاثیری بر کاهش تولید داخلی داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خبرنگار فارس از وزیر صنعت، معدن‌، تجارت پرسید “برخی معتقدند ‌مصوبه واردات ۲۴ میلیارد دلاری برای تولید داخلی ویران کننده است، آیا شما هم به این موضوع اعتقاد دارید؟” که غضنفری در پاسخ با بیان اینکه “‌باید در ابتدا به این مصوبه با نگاهی تحلیلی نگاه کرد”، گفت‌: بخش اعظم این مواد به تولید مواد اولیه کارخانجات اختصاص پیدا کرده است، از این رو این واردات نه تنها باعث کاهش میزان تولید در کارخانجات خواهد شد بلکه به افزایش اشتغال کمک خواهد کرد.

وی افزود: در کنار این باید به این نکته توجه کرد که میزان واردات مواد اولیه در سال گذشته نیز در کشور به همین اندازه بوده که عمدتا در کارخانجات مطرح شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×