اخبار نساجی

واردات ۱.۱ میلیارد دلاری برنج در ۱۱ ماهه سال گذشته

 

واردات ۱.۱ میلیارد دلاری برنج در ۱۱ ماهه سال گذشته

در ۱۱ ماهه سال ۹۰ برنج، قطعات گوشت منجمد و بی استخوان گاوی، دانه ذرت دامی، روغن خام سویا و قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری از اقلام عمده واردات به ایران بوده اند.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایسنا، میزان واردات برنج در ۱۱ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن به ارزش هزار و ۱۴۵میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹، ۹۸۵ هزار تن به ارزش ۸۲۲ میلیون دلار بوده و بر این اساس ۴۱.۴۸ درصد از نظر وزنی و ۳۹.۳۶ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

میزان واردات قطعات منفصله برای تولید خودروی سواری نیز ۵۰ هزار تن به ارزش ۷۷۰ میلیون دلار بوده در حالی که در مدت مشابه سال ۸۹، ۶۳ هزار تن به ارزش ۸۶۱ میلیون دلار بوده و نشان می دهد از نظر وزنی ۲۰.۳۱ درصد و از نظر ارزشی ۱۰.۶۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱۸ هزار تن قطعات گوشت بی استخوان منجمد گاوی به ارزش ۶۳۷ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹، ۱۶۸ هزار تن به ارزش ۷۱۵ میلیون دلار بوده و بر این اساس کاهش ۲۹.۷۰ درصدی در وزن و ۱۰.۹۱ درصدی در ارزش را به دنبال داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مدت ۴۷۹ هزار تن روغن خام سویا به ارزش ۶۳۹ میلیون دلار وارد کرده ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸۹ که این میزان ۵۳۳ هزار تن به ارزش ۵۲۶ میلیون دلار بوده است ۱۰.۰۷ درصد به لحاظ وزنی کاهش و ۲۱.۳۹ درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، میزان واردات دانه ذرت دامی نیز در این مدت دو میلیون و ۹۰۹ هزار تن به ارزش هزار و ۹۲ میلیون دلار بوده است در حالی که در مدت مشابه سال ۸۹، سه میلیون و ۴۸۰ هزار تن به ارزش ۹۲۴ میلیون دلار وارد کرده ایم که بیانگر ۱۶.۴۲ درصد کاهش وزنی و ۱۸.۱۶ درصد افزایش ارزشی بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×