اخبار نساجی

بزرگترین فاز پارس جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افتتاح فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز در دست اجرای میدان پارس جنوبی تا آبان ماه سالجاری با حضور رئیس جمهور خبر داد و اعلام کرد: شمارش معکوس برای تولید زودهنگام گاز در این پروژه مشترک آغاز شده است.

موسی سوری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پیشرفت طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، گفت: در حال حاضر پیشرفت ساخت پالایشگاه‌های ساحلی فاز ۱۲ پارس جنوبی از مرز ۷۰ درصد عبور کرده است.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام اینکه در ۱۵ ماه گذشته ساخت پالایشگاه‌های گازی این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است، تصریح کرد: به عبارت دیگر در این مدت ساخت پالایشگاه گاز ساحلی ماهانه بیش از ۳.۳ درصد پیشرفت اجرایی داشته که در مقایسه با پیمانکاران خارجی یک رکورد جدید به شمار می رود.

این مقام مسئول از آغاز عملیات راه اندازی و آغاز تولید گاز در بخش پالایشگاه و سکوهای دریایی فاز ۱۲ تا اواخر مهر ماه سالجاری خبر داد و افزود: در مجموع تا پایان آبان ماه شرایط برای افتتاح مرحله اول طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری فراهم می شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس در خصوص آخرین وضعیت توسعه بخش فراساحلی طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی، توضیح داد: در حال حاضر عملیات لوله گذاری سه رشته خط لوله زیر دریایی ۳۲ و چهار اینچی این پروژه در خلیج فارس به پایان رسیده است.

سوری پیشرفت کل عملیات لوله گذاری دریایی فاز ۱۲ پارس جنوبی را حدود ۹۳ درصد عنوان کرد و افزود: همچنین هم اکنون در بخش حفاری دریایی هم چاه‌های مورد نیاز این پروژه در خلیج فارس حفر شده اند.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به پیشرفت ۷۸ درصدی ساخت سه سکوی دریایی این طرح گازی، تبیین کرد: تولید گاز از نخستین سکوی دریایی فاز ۱۲ پارس جنوبی تا مهر ماه امسال آغاز می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول همچنین پیشرفت حفاری دریایی فاز ۱۲ را نزدیک به ۷۰ درصد عنوان کرد و تاکید کرد: تاکنون ۱۱ حلقه چاه سکوی اول به طور کامل حفاری شده است و به زودی حفاری ۱۱ حلقه چاه سکوی دوم این فاز مشترک گازی در خلیج فارس به پایان می رسد.

وی با اشاره به آغاز تولید گاز از ۲۲ حلقه چاه در سکوهای اول و دوم فاز ۱۲ پارس جنوبی، گفت: در مجموع تا پایان آبان ماه تولید با ظرفیت بالای گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی عملیاتی خواهد شد.

این عضو هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصاید انرژی پارس در پایان ظرفیت تولید گاز ترش فاز ۱۲ را ۸۴ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و یادآور شد: امکان تولید روزانه ۷۵ میلیون متر مکعب گاز شیرین در پالایشگاههای فاز ۱۲ پارس جنوبی وجود دارد.

به گزارش مهر، هدف از اجرای طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی تولید روزانه ۷۸ میلیون مترمکعب گاز برای تزریق به خط لوله ششم سراسری و تحویل بخشی از آن به پروژه ایران ال ان جی و تولید روزانه ۱۱۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×