اخبار نساجی

واردات کالاهای لوکس موقتا ممنوع شد

معاون توسعه بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ممنوعیت موقت واردات ۴۰۰ ردیف کالای لوکس خبر داد.

حمید صافدل در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر، اضافه کرد: وضعیت بعضی از تعرفه‌ها نشان می‌دهد، در سال گذشته هیچ وارداتی از آن‌ها نداشتیم. معنای آن، این است که یا اساسا کشور به آن محصول بی‌نیاز بوده یا این‌که از آن محصول تولید داخل داشتیم و به هر ترتیب انگیزه‌ای برای واردات آن‌ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: اما در امسال ما دیدیم که با توجه به نوسان‌های نرخ ارز، این محصولات جذابیت پیدا کرده‌اند و بعضی از افراد، تمایل به ثبت سفارش آن‌ها دارند و تقاضاهایی هم مطرح شده بود. اما با توجه به اختیار داده شده توسط هیات دولت به ما، مبنی بر حمایت از تولید داخل، ما هم یکی از حمایت‌هایی که انجام دادیم این بود که ثبت سفارش واردات این گروه از کالاها را که بخشی از آن‌ها تولید مشابه داخل هم دارند و سال‌های قبل هم آن قدر وفور تولید داشتیم که کسی انگیزه واردات آن‌ها را نداشت، محدود کردیم.

صافدل در پاسخ به این سوال که آیا این محدودیت به منزله ممنوعیت است؟ افزود: فعلا تا اطلاع ثانوی امکان ثبت سفارش برای آن‌ها وجود ندارد. به معنای این‌که کلا ممنوع شده باشد نیست و موقتا تا اطلاع ثانوی این‌ها محدودیت ثبت سفارش خواهند داشت.

معاون توسعه بازرگانی خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید ممنوعیت موقت واردات این گروه کالاها، تصریح کرد: حدود ۴۰۰ و ۵۰۰ ردیف تعرفه هستند و نوعا در گروه کالاهای غیرضرور، لوکس و این‌گونه اقلام هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×