اخبار نساجی

واردات بی سابقه چین باعث افزایش تجارت جهانی پنبه در سال ۱۲/۲۰۱۱ شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واردات بی سابقه چین باعث افزایش تجارت جهانی پنبه در سال 12/2011 شده است

به نقل از دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، بدلیل افزایش واردات چین انتظار می رود که تجارت جهانی پنبه در سال ۱۲/۲۰۱۱ با ۱۳% افزایش به ۸.۶ میلیون تن برسد. پیش بینی شده است که واردات بقیه کشورهای جهان با ۱۸% کاهش به ۴.۲ میلیون تن برسد. کشور چین در این فصل ۵۲% از کل واردات جهان را به خود اختصاص داده است.

موج افزایش واردات چین باعث شده است که مقدار پنبه موجود در بقیه کشورهای جهان کاهش یابد. بدلیل کاهش تولید، صادرات پنبه امریکا با ۲۱% کاهش به ۲.۵ میلیون تن رسیده است ولی صادرت پنبه از کشورهای هند، برزیل و استرالیا به سطح بی سابقه ای رسیده است. در نتیجه انتظار می رود که موجودی پنبه چین در سال ۱۲/۲۰۱۱ به بیش از ۲ برابر و به ۵ میلیون تن برسد. موجودی بقیه کشورهای جهان با یک میزان افزایش معتدلی حدود ۱۴% به ۸.۱ میلیون تن خواهد رسید.

کشت پنبه در مناطق نیمکره شمالی در سال ۱۳/۲۰۱۲ در حال رشد و پیشرفت می باشد. پیش بینی می شود که سطح زیرکشت پنبه جهانی با ۷% کاهش به ۳۳.۶ میلیون هکتار برسد که این کاهش سطح زیر کشت، در اثر پائین بودن قیمت پنبه، جذابیت بیشتر کشت حبوبات و سویا برای کشاورزان و بالا بودن هزینه های تولید کشاورزی بوده است. بر اساس میانگین راندمان تولید، تولید جهانی پنبه با ۷% کاهش به ۲۵.۲ میلیون تن خواهد رسید.

کشور چین در این کاهش تولید جهانی نقش بسزائی دارد و انتظار می رود که تولید پنبه چین با ۱۳% کاهش نسبت به سال ۱۲/۲۰۱۱ به ۶.۴ میلیون تن برسد. پیش بینی می شود که تولید پنبه در کشورهای هند، پاکستان، برزیل و ترکیه کاهش یابد. علیرغم کاهش سطح زیر کشت پنبه امریکا، پیش بینی می شود که تولید در سال ۱۲/۲۰۱۱ با ۱۱% افزایش به ۳.۸ میلیون تن برسد که آنهم بدلیل مساعد بودن شرایط جو آب و هوائی خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پس از دو فصل متوالی کاهش، انتظار می رود که مصرف جهانی پنبه کارخانجات نساجی با ۴% افزایش به ۲۴.۱ میلیون تن در سال ۱۳/۲۰۱۲ خواهد رسید که آنهم بدلیل بهبود رشد اقتصاد جهانی و پائین بودن قیمت پنبه خواهد بود. متجاوز بودن تولید جهانی پنبه از مصرف آن، باعث خواهد شد که مجدداً موجودی جهانی پنبه ۹% افزایش یافته و به ۱۴.۳ میلیون تن و یا ۵۹% از مصرف جهانی پنبه کارخانجات نساجی برسد. پیش بینی می شود انباشته شدن موجودی پنبه روی قیمت بین المللی پنبه در سال ۱۳/۲۰۱۲ نیز تأثیرخواهد گذاشت.

 

دریافت فرم اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×