اخبار نساجی

واحدهای تولیدی متقاضی سرمایه در گردش شناسایی شدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واحدهای تولیدی متقاضی سرمایه در گردش شناسایی شدند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون حوزه تولید با شرایط خاصی روبرو است، گفت: به همان اندازه که واحدهای تولیدی با کمبود سرمایه در گردش و افزایش قیمت نهاده ها و مواد اولیه مواجه هستند، ازطرفی دیگر در همین شرایط برای کاالاهای ایرانی بازارهای صادراتی خیلی خوبی ایجاد شده است.

مهدی غضنفری گفت: به نظرم اگر بتوانیم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را فراهم کنیم و همچنین برخی مشکلات بانک و بیمه آنها را حل کنیم ، هم افزایش تولید خیلی خوبی خواهند داشت که جوابگوی نیاز داخل خواهد بود و هم فرصت های صادراتی بی نظیری فراهم شده است.

وی با یادآوری این موضوع که تفاوت نرخ ارز شرایط خوبی را برای صادرکنندگان فراهم کرده است، افزود: به خاطر دارم در سال های گذشته صادرکنندگان، افزایش بین ۵ تا ۷ درصد قیمت ارز را برای توسعه صادرات خواستار بودند، اما امکانش را نداشتیم و البته نمی پذیرفتیم ولی در زمان حاضر که نرخ ارز بیش از دو برابر شده است، فرصتی استثنایی برای تولید کنندگان جهت صادرات فراهم شده است.

غضنفری تصریح کرد: بنابراین اگر در این مرحله بتوانیم به کمک بانک ها برای واحدهای تولیدی سرمایه در گردش فراهم کنیم ، هم ظرفیت های خالی آنها پر می شود و هم تا حد زیادی امکان جذب کارگر، افزایش تولید و توسعه صادرات فراهم می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد نحوه تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توضیح داد: چشم امید ما به ۱۰ درصد سهم ریالی صندوق توسعه ملی است که انشاء اله تخصیص آن انجام شود، زیرا قرار شد ارز در مرکز مبادله به ۲۵۰۰ فروخته شود ریال بدست آمده در اختیار بانک ها قرار گیرد تا برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استفاده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از شناسایی واحدهای متقاضی سرمایه در گردش درهمه استان ها خبرداد و گفت: تعداد زیادی از اینها به بانک ها معرفی شده اند و منتظر هستیم ، انشاءاله از محل فروش ارز در مرکز مبادله، منابع در اختیار بانک ها قرار گیرد تا آنها سرمایه در گرش را تامین کنند.

غضنفری درباره جلسه ستاد تسهیل و درخواست مطرح شده نیز گفت: مهمترین مسئله ای که نتوانستیم حل کنیم، پیمانکارانی هستند که قرارداد صنعتی یا غیرصنعتی منعقد کرده اند و وقتی می خواهند محصول را تحویل کارفرما بدهند، با افزایش قیمت های مواد اولیه خود مواجه هستند و قادر به تامین محصول با قیمت گذشته نیستند، آنها درخواست داشتند که نوعی سازوکار برای افزایش قیمت قراردادهایشان پیش بینی کنیم فعلا دراین زمینه تنوانستیم تصمیم گیری کنیم چون مسئله فراگیر است و ممکن است که فقط شامل پروژه های صنعتی نشود ، قرار شد دراین خصوص بررسی های لازم درتهران انجام شود.

وی افزود: در مورد سایر نیازمندی های آنها نیز دراین جلسه گفت وگو شد که استفاده بیشتر از زمین های شهرک های صنعتی، توسعه شهر ، بهسازی وضعیت عمومی شهرک ها، سرمایه در گردش و برخی مشکلات منع صادراتی از جمله این موارد است، برخی از آنها حل شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×