اخبار فرش ماشینی

واحدهای تولیدی آمریکا فقط بر روی تحقیق، خلاقیت و رقابت تمرکز دارند

 

 واحدهای تولیدی آمریکا فقط بر روی تحقیق، خلاقیت و رقابت تمرکز دارند

حضور آقای دکتر مهدی افشار، عضو واحد تحقیقاتی شرکت دوپونت آمریکا در نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران
واحدهای تولیدی آمریکا فقط بر روی تحقیق، خلاقیت و رقابت تمرکز دارند

هشتصد و دوازدهمین نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با حضور اکثر اعضای هیأت‌مدیره روز یکشنبه مورخ ۸ دی ماه در محل ساختمان شماره ۲ انجمن برگزار گردید و آقای دکتر مهدی افشار، استاد دانشگاه و ریاست واحد تحقیقاتی شرکت دوپونت آمریکا از میهمانان این نشست بودند.

وی که فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد، پایان‌نامه دکترای خود را در کارولینای آمریکا گذرانده و پس از مدتی فعالیت در زمینه بی‌بافت‌ها در ایران، به منظور تحقیق و توسعه بیشتر به آمریکا رفته و در FiberWeb مشغول فعالیت شده و از سال ۲۰۱۱ تاکنون در شرکت Dupont مشغول به کار هستند. وی اعلام کرد که مشابه مشکلات صنعتی ایران در آمریکا وجود ندارد و واحدهای تولیدی آمریکا فقط بر روی تحقیق، خلاقیت و رقابت تمرکز دارند.

وی در خصوص بازار انواع الیاف مصنوعی در جهان اظهار داشت که تولید و مصرف اکریلیک به دلیل مشکلات سرطان‌زا بودن این الیاف، مدت‌هاست که در آمریکا منسوخ شده و اغلب کفپوش‌های مورد استفاده در این منطقه از نایلون هستند و مصرف الیاف پلی‌استر و پلی‌پروپیلن در این محصولات نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارد. ایشان سرمایه‌گذاری بر روی تولید بی‌بافت‌ها و الیاف و پلیمرهای صنعتی و تکنیکی را مناسب ارزیابی کرده و اظهار داشت که شرکت Dupont از ۱۹۸۰ بخش تولید الیاف خود را تعطیل کرده و در حال حاضر فقط الیاف Kevlar، Nomex و Bio Pet، تولید دارد و در مقابل دپارتمان پلیمر آن توسعه یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پایان اظهار داشت که اطلاعاتی در خصوص خواص الیاف اکریلیک و مشکلات مصرف آن، عرضه و تقاضای جهانی الیاف و همچنین کتاب آشنایی با تحقیقات صورت گرفته در Dupont را در اختیار انجمن قرار خواهند داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×