اخبار نساجی

هیات اقتصادی-سیاسی ایرلند جمعه وارد تهران می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هیات اقتصادی-سیاسی ایرلند جمعه وارد تهران می شود


ایرلند به دنبال برقراری مجدد روابط با ایران

    منابع خیری ایرلندی گزارش دادند که یک هیات ایرلندی متشکل از نمایندگان کمیته بازرگانی و امور بین الملل وزارت امور خارجه این کشور به همراه یک سناتور ایرلندی آخر همین هفته با هدف تجدید روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران و از سرگیری مناسبات تجاری دوجانبه وارد تهران می شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”ری ژورنال”, پت برین, رییس هیات ایرلندی به این روزنامه گفته است که هدف اصلی این سفر برقراری مجدد روابط دو کشور به خصوص از سرگیری مناسبات بازرگانی دوجانبه است. وی تصریح کرد:هیات پنج نفره ایرلند با تمرکز بر روابط بازرگانی دوجانبه با مقامات ارشد و وزرای ایرانی از جمله وزرای کشاورزی و امور خارجه دیدار خواهد کرد.برین افزود: همچنین دیدار و گفت و گو با مقامات اتاق بازرگانی و سازمان های غیردولتی ایران نیز در دستور کار این هیات قرار دارد. این مقام دولتی ایرلندی گفت که در این سفر تمرکز اصلی بر تجدید روابط و فرصت های کاری و سرمایه گذاری ایران خواهد بود و در کنار آن نگرانی های حقوق بشری و توافق هسته ای ژنو نیز با مقامات ایرانی در میان گذاشته خواهد شد. برین افزود: در سفر ایران درخواست از حسن روحانی, رییس جمهوری ایران برای سفر به ایرلند نیز در دستور کار قرار دارد .
دولت ایرلند در فوریه سال ۲۰۱۲ پس از تصمیم سفارتخانه های کانادا و واتیکان مبنی بر بستن سفارتخانه های خود در ایران به دلایل امنیتی, با اتخاذ تصمیم مشابهی سفارت این کشور را در تهران تعطیل کرد. ایرلند از سال ۱۹۷۶ با گشایش سفارتخانه در تهران با ایران روابط دوجانبه داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×