اخبار فرش ماشینی

هیأت‌رئیسه کمیته الیاف پلی‌استر انتخاب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هیأت‌رئیسه کمیته الیاف پلی‌استر انتخاب شد

تأمین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان

کمیته الیاف پلی‌استر انجمن صنایع نساجی ایران روز سه‌شنبه مورخ ۸ اسفند ماه با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و هیأت‌رئیسه خود را انتخاب نمود.

بر این اساس آقای محمدرضا مقدم، مدیرعامل شرکت کیمیا پلی‌استر قم به عنوان رئیس و آقایان مهندس بابک زمانیان، مدیرعامل شرکت کاوه الیاف و دکتر بهرام محمدی، مدیرعامل شرکت الیاف ساینا به ترتیب به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

در ادامه این نشست، بررسی نرخ پایه صادراتی الیاف پلی‌ستر در دستور کار کمیته قرار گرفت. بر اساس این گزارش، قیمت پایه صادراتی هر کیلوگرم انواع الیاف پلی‌استر هم‌اکنون ۱.۸ دلار می‌باشد که بنا به گفته‌ی حاضرین نیاز به تجدید نظر دارد. بنا به اظهارات این گروه از تولیدکنندگان، در پی افزایش نرخ ارز و به منظور افزایش سهم محصولات کشور در بازارهای بین‌المللی، بسیاری از صادرکنندگان کشور در نرخ‌های فروش خود برای مشتریان خارجی تخفیف قائل شده تا از این محل بتوانند با محصولات کشورهایی همچون چین رقابت کنند. بدین‌منظور لازم است تا در نرخ‌های پایه صادراتی محصولات به ویژه نرخ الیاف پلی‌استر تجدیدنظر صورت پذیرد. لذا مقرر گردید تا کمیته مذکور درخواست خود را همراه با مستندات مربوطه به دبیرخانه انجمن منعکس نماید تا برای دفتر تعیین ارزش گمرک جمهوری اسلامی ارسال گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست، مشکلات تأمین مواد اولیه مورد مصرف در تولید الیاف بود. اعضای کمیته اعلام کردند که بخش بزرگی از مواد اولیه این صنعت از محل بازیافت پرک و بطری‌های پلی‌استری تأمین می‌گردد که متأسفانه علی‌رغم نیاز داخلی به این محصولات و افزایش همه‌روزه قیمت‌ آن در کشور، هم‌اکنون مجوز صادراتی آن به صورت موردی برای متقاضیان صادر می‌شود. کمیته مذکور از انجمن درخواست نمود تا پیگیری‌های لازم جهت ممنوعیت صادرات این محصولات، مادامیکه نیاز صنایع داخلی به آن مرتفع نشده است را داشته و همچنین پیشنهاد نمودند که تعرفه واردات این مواد به کشور به حداقل ممکن کاهش یابد تا بدین‌ترتیب هزینه تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پلی‌استر کمتر شده و قدرت رقابت این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی بیشتر گردد.

اعضای کمیته بر برگزاری مستمر جلسات این کمیته و تعامل بیشتر با هیأت‌مدیره انجمن تأکید نمودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×