اخبار فرش ماشینی

هنوز اولویت صادرات کشور جا نیفتاده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش کهن به نقل از اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کاهش دخالت دولت در مباحث اقتصادی بهترین حمایت از صادرکنندگان است، در این صورت صادرکنندگان بهتر می توانند وارد بازارهای جهانی شوند.

مجتبی خسروتاج افزود: هنوز اولویت صادرات کشور جا نیفتاده لذا باید تمامی سازمان های نظام برای فرهنگ سازی و نقش صادرات تلاش کنند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی یکی از چالش های امروز جامعه را موضوع اشتغال دانست و گفت: توجه نکردن به موضوع صادرات سبب می شود در حوزه اشتغال نیز موفق نشویم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص است، عنوان کرد: این مهم باید در بخش ملی، منطقه ای و استان مورد توجه قرار گرفته و دنبال شود.

وی بیان کرد: کشورهای موفق در حوزه صادرات دارای سازمان های نظارتی هستند که درباره چشم انداز آینده در بحث مزیت های رقابتی چاره اندیشی و برنامه ریزی می کنند.

خسروتاج اظهار کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، فعالان بخش اقتصادی، حکومتی و دولتی باید برای توسعه صادرات با یکدیگر تعامل برقرار کنند چراکه در این صورت رسیدن به مزیت های اقتصادی قابل دسترسی است.

وی یادآور شد: یکی از وظایف دولت ها وضع قوانین مناسب با پرداخت تسهیلات برای فراهم شدن بستر مطلوب برای فعالان بخش اقتصادی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تصمیم گیری در برخی امور پیچیدگی خاصی دارد، برخی اوقات افراد در بدنه صادارت وارد می شوند اما به دلیل نداشتن تجربه کافی به این بخش لطمه می زنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خسروتاج به توجه دولت به زنجیره تولید فولاد در کشور خبر داد و گفت: همچنین زنجیره بخش های مختلف در حال تکمیل شدن است و به زودی سرمایه گذاری آنها را فراهم خواهیم کرد.

وی بیان کرد: هم مرز بودن خراسان جنوبی با کشور افغانستان یکی از مزیت های مهم این استان است لذا باید از این ظرفیت برای سرمایه گذاری های مشترک استفاده کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: مزیت های رقابتی خراسان جنوبی باید شناسایی و در همین راستا پروژه و طرح هایی تعریف شود.

وی لازمه فعالیت صادارتی را حضور در بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: در کشور تعداد بنگاههای فعال در بازار جهانی محدود هستند بنابراین مجبور هستیم پا به پای بنگاه ها در کشورهای خارجی حضور داشته باشیم.

وی در ارتباط با نوسانات نرخ ارز یادآور شد: افزایش نرخ ارز در چند ماه اخیر به نفع صادرکنندگان می باشد و امتیازی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر صادرکنندگان نگران نوسانات ارز هستند می توانند از حمایت های صندوق ضمانت صادرات بهره مند شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×