اخبار فرش ماشینی

هند و پاکستان بازار فرش صادراتی ایران در آمریکا را گرفتند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ایران به ۸۰ کشور جهان صادر می شود که بیشترین صادرات به کشور آمریکا انجام می شود.

حمید کارگردر حاشیه آغاز طرح مطالعاتی ثبت نغمه ها و آوازهای زنان قالیباف نوش آباد افزود: صادرات فرش دستباف ایرانی پس از پنج سال وقفه به دلیل وضع تحریم ها که سالانه ۸۰ میلیون دلار بود، متوقف شده بود ولی خوشبختانه بعد از اجرای برجام از سر گرفته شد.

وی گفت: صادرات فرش دستباف در چهار ماه گذشته حدود یک هزار و ۴۳۰ تن بود که حدود ۸۳ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

کارگر با اشاره به روند رو به رشد صادرات فرش دستباف در دوران پسا برجام بیان کرد: به دنبال پنج سال وقفه در صادرات فرش دستباف به علت تحریم ها، رقیبانی از جمله هند و پاکستان توانستند با صادرات به آمریکا جای کشور ما را بگیرند ولی خوشبختانه به علت کیفیت بالا و شیفتگی آمریکایی ها به برند ایرانی فرش دستباف می توانیم این روند رو به رشد صادرات را ادامه داده و در آینده ای نزدیک بتوانیم بازار آن ها را تصاحب کنیم البته این مساله بستگی به تلاش و نیاز به تبلیغات ما دارد.

وی با اشاره به این که در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرش دستباف می تواند قابل تکیه و نماد صادرات با تکیه بر اقتصاد بومی باشد افزود: علت آن را می توان تولید با استفاده از مواد اولیه، طراحی و رنگ داخلی که در همه جغرافیایی کشور در دسترس است برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه فرشبافی در همه جغرافیای کشور رایج بوده و حدود یک میلیون بافنده فرش دستباف در کشور داریم تصریح کرد: فرش دستباف در منطقه کاشان، آران وبیدگل و نوش آباد به طور مشخص دارای شهرت ویژه در عرصه جهانی است و آن را می توان با وجود فرش های تاریخی و قدیمی این منطقه ها در موزه های مهم دنیا ثابت کرد و این یک برند برای این منطقه ها محسوب می شود که باید قدردان آن باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ همه چیز در مورد شلوار و پارچه های جین مصرفی برای شلوار های لی

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×