اخبار نساجی

هند، مزیتی برای ایران محسوب می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تبریز- سرپرست ادغام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: توسعه روابط با هند در شرایط کنونی و وجود تحریم های بین المللی، مزیتی برای ایران محسوب می شود.

‘ صادق نجفی ‘ روز دوشنبه در نشست مشترک فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و هیات اقتصادی هند با اشاره به موضعگیری مناسب دهلی در قبال تحریمهای ایران، پیشنهاد کرد: با توجه به مشکلات تبادل پولی، مبادلات تجاری دو کشور به صورت تهاتر و مبادله کالا با کالا صورت گیرد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز آذربایجان شرقی در بخشهای مختلف اقتصادی و نزدیکی آن از طریق ترکیه و جمهوری آذربایجان به اروپا و کشورهای ‘ سی.آی.اس ‘ (CIS)، وجود شرکتهای حمل و نقل ترکیبی را از مزیتهای آذربایجان شرقی عنوان کرد.

نجفی، مبادله کالاهای اساسی همچون برنج، روغن و همچنین ماشین آلات و مواد اولیه را از زمینه های مناسب همکاری دانست و نسبت به سرمایه گذاری مشترک با هند در بخشهای صنعت، معدن و خدمات درآذربایجان شرقی به خصوص در منطقه آزاد ارس همچنین توسعه توریسم اعلام آمادگی کرد.

وی با پیشنهاد تبادل هیاتهای تجاری دو طرف و برگزاری نمایشگاه های بازرگانی مشترک یادآورشد: یک هیات اقتصادی ۱۵ نفره از هند برای سومین اجلاس جاده ابریشم دعوت شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هیات اقتصادی هند به سرپرستی مدیرکل وزارت تجارت این کشور قبل از سفر به تبریز نشستی در اتاق بازرگانی تهران داشته و قصد سفر به اصفهان را نیز دارد.

توافق ایران و هند برای پرداخت ۴۵ درصد پول نفت با روپیه از نتایج نشست مشترک تجار ایرانی و هندی در اتاق تهران اعلام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×