اخبار نساجی

تعیین ۲ بانک لازمه آغاز همکاری‌های مشترک ایران و قطر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قطر گفت: حداقل باید ۲ بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاریها مشخص شوند ، چرا که به این ابزار بانکی جهت سرمایه گذاریهای مشترک نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که ایران  اولویت  برقراری روابط را با همسایگان می داند گفت : با وحدت و صمیمیت بیشتر  می توانیم جلوی حرکتهای تند را در منطقه بگیریم و در تحکیم روابط برادرانه بین دوکشور گام برداریم.

وی با اشاره به روابط دیرینه تارخی ،فرهنگی وسیاسی و اقتصادی گفت: در زمینه های مختلف ظرفیتهای دو کشور بسیار فراوان است و می بایست تلاش شود تا این زمینه ها گسترش یاید.

نعمت زاده افزود: علیرغم فشار تحریم ها روی کشور ما  خوشبختانه همه بخشهای اقتصادی فعالند و مشغول کار و تولید می باشند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت ،معدن وتجارت در این دیدار بر پیگیری وعملی نمودن هرچه سریعتر توافقنامه های ای تجاری وصنعتی گذشته بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: برقراری خط مستقیم کشتیرانی وخطوط هوایی، ایجاد مناطق آزاد تجاری، برگزاری نمایشگاههای تخصصی ، گسترش توریسم، ایجاد بانک و تسهیل در صدور روادید تجاری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی هر دو کشور از جمله زمینه های همکاری تهران ودوحه می باشد.

وی گفت : حداقل باید ۲  بانک در دو کشور برای شروع و توسعه همکاریها مشخص شوند ، چرا که به این ابزار بانکی جهت  سرمایه گذاریهای مشترک نیاز داریم.

نعمت زاده افزود: طی چند سال گذشته کشور ما شاهد رشد منفی در اقتصاد بود ، اما از شروع کار دولت جدید شرایط رو به بهبود است و امروز افزایش  رشد اقتصادی در بخش های مختلف  بخصوص  صنعت محسوس است  .

وی گفت : بخش خصوصی توانمندی در جمهوری اسلامی در تمامی بخش های صنعت همچون فولاد ، سیمان، مس ،پتروشیمی صنایع غذایی و صنعت خودرو فعالیت می کنند که می توانند با بخش خصوصی قطر همکاری نمایند.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت کشورمان عنوان نمود: نمایشگاه اختصاصی فوریه در دوحه قطر، موجب آشنایی بیشتر تجار دو کشور از توانمندی های یکدیگرمی شود.

در ادامه این نشست وزیر اقتصاد و تجارت قطر با بیان این که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حدمطلوب نیست گفت: دیدارهای خوبی بین بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی افزود:  با حمایت دولتها ورفع موانع  و فعال نمودن بخش خصوصی هر دو کشور می توان به بهبود روابط تجاری دو کشور امیدوار بود.

گفتنی است ، در پایان این نشست با حضور وزاری دو کشور ، بین دوشرکت سنگ گابرو هرمزگان  و شرکت قطری که در زمینه مواد اولیه ساختمانی فعالیت می کند ،  قرارداد همکاری  متقابل به امضاء رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×