اخبار فرش ماشینی

همراهی با صادر‌کنندگان بازاریابی خوبی برای فرش دستباف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلام‌عباس‌ شریعتمداری ‌ظهر امروز در اختتامیه مسابقه طرح و نقش فرش دستباف منطقه جنوب شرق کشور در کرمان اظهار داشت: ‌هدف ما از برگزاری چنین جشنواره‌هایی تشویق و ترغیب طراحان جوان کشور است.

وی افزود: ‌امیدواریم این خدمت ناچیز موجب شود تا کسانی که در طراحی، نقطه‌گذاری و رنگ‌بندی فرش کار انجام می‌دهند با علاقه بیشتری به این حرفه بپردازند و باید سعی کرد کار را برای تجار محلی انجام ‌و کاری ارائه دهیم که هم برای تجار و هم برای طراحان مثمر ثمر باشد.
شریعتمداری با اشاره به فعالیت انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف کرمان گفت: تلاش ما جذب نیروهای علمی است‌.

وی عنوان کرد: جوانان ما در دانشکده‌های فرش راه‌های علمی آن را فرا گرفته‌اند، اما در بازار کار تفاوت علم و عمل بسیار متفاوت است و اگر دست این دانش آموختگان گرفته نشود از طراحی به سایر رشته‌ها تغییر مسیر می‌دهند.

دبیر انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف استان‌ کرمان تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم با ایجاد کارگاه‌های آموزشی طراحی، نقشه و نقطه یک دوره طرح تکنولوژی بوریا نیز داشتیم تا بتوانیم در این راستا در بخش طرح و نقطه از تکنولوژی برای طرح و نقطه استفاده کنیم.

شریعتمداری گفت: در این میان سه گروه دانشجو داشتیم و سعی کردیم دانشجویانی به خارج از کشور بفرستیم که تجربیاتی بی‌آموزند و همچنین طرح اعزام اساتید برای ‌تجربه به خارج از کشور و نیز بر پایی یک دوره کلاس‌های آموزشی پس از فارغ‌التحصیلی در دست اقدام است‌.
وی بیان د‌اشت: ما اگر بخواهیم بازاریابی خوبی را انجام دهیم، باید با صادر‌کنندگان فرش همراه باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×