اخبار فرش ماشینی

همایش و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی در اتریش برگزار می شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران از برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی در وین پایتخت اتریش خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ،

محمدباقر آقاعلیخانی افزود: همایش و نمایشگاه بین المللی قالی دستباف ایرانی از ۲۶ فروردین تا ۴ اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه مرکز ملی فرش ایران با مرکز منطقه خاورمیانه سازمان ملل گفت : برگزاری این نمایشگاه در اجرای این تفاهمنامه خواهد بود.

وی افزود : در این همایش با استفاده از جایگاه سازمان ملل می توان فرش دستباف ایران را به صورت تخصصی به کشورهای جهان معرفی کرد.

علیخانی تصریح کرد: مرکز ملی فرش ایران در این همایش در بررسی و بازخوانی مقالات ارسالی با سازمان ملل همکاری خواهد داشت و تامین بخشی از منابع مالی این کنفرانس و مشارکت در اجرا نیز بر عهده این مرکز خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقاعلیخانی با بیان اینکه مرکز ملی فرش تفاهمنامه ای با مرکز تحقیقات نانو نیز منعقد کرده است ، افزود : هر دو طرف قرارداد از اطلاعات طرف مقابل استفاده خواهند کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: به عنوان مثال مرکز می تواند از تحقیقات مرکز نانو برای ضد میکروب کردن فرش ها و یا عطرآگین کردن این کالا بهره ببرد به گونه ای که از نقش گل های درون فرش، رایحه گل نیز استشمام شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×