اخبار فرش ماشینی

هفت هزار متر مربع فرش دستباف در استان مرکزی تولید شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هفت هزار متر مربع فرش دستباف در نیمه نخست امسال در این استان تولید شده است.

نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این فرشها بیشتر با استفاده از طرح های شاه عباسی ، افشان بوته میر، ساروق و جیریا تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت علاوه بر صدور یکهزار و ۵۹۲ فقره کارت قالیبافی برای شاغلان این حوزه ، یکهزار و ۳۰۸ بافنده نیز به بیمه معرفی شده اند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : در شش ماه اول امسال ۱۴ دوره آموزش بهبافی فرش با حضور ۴۹۰ بافنده برگزار شده است.

نادری افزود : ۷۰ فقره بازرسی از کارگاه های بافت فرش دستباف ، صدور یک جواز تاسیس طرح و نقشه متمرکز، صدور سه پروانه تولید فرش دستباف غیرمتمرکز و یکهزار و ۷۱ گواهی صلاحیت حرفه ای بافندگان با همکاری فنی و حرفه ای از دیگر اقدامات این اداره در نیمه اول سال جاری بوده است.

بیش از ۲۸ هزار نفر به بافت فرش دستباف در استان مرکزی می پردازند که ۱۳ هزار نفرشان به صورت حرفه ای و مستمر در این حرفه اشتغال دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ورزشکاران استان مرکزی ۳۵ عناوین قهرمانی درمیادین بین المللی بدست آوردند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ورزشکاران این استان در شش ماه نخست سال جاری ۳۵ عناوین مختلف قهرمانی در میادین آسیایی، جهانی و بین المللی بدست آوردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×