اخبار فرش ماشینی

هفتمین نمایشگاه فرش دستبافت کشور در اراک گشایش یافت

 

هفتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت کشور عصر جمعه با حضور نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانی و جمعی از تجار، بافندگان و فعالان این صنعت در محل دایمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در ۶۰ غرفه این نمایشگاه، تولیدکنندگان فرش دستبافت از استان های، کرمان، کاشان، فارس، خراسانی رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قم و اراک جدیدترین تولیدات خود را به معرض فروش گذاشته اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت های همه جانبه مسوولان از صنعت فرش و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل معضل بیکاری و رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت باشد.

«حسن آصفری» افزود: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: از گذشته های دور نیز بازار معتبری برای تجارت و صادرات فرش این مناطق در داخل و خارج کشور وجود داشته است که این مهم، ضرورت برنامه کارآمد در احیا و توسعه این هنر-صنعت در استان مرکزی را می طلبد.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شناساندن فرش اصیل ایرانی به مصرف کنندگان مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

«جمشید زند» افزود: ایجاد زمینه فروش با قیمت مناسب به مصرف کنندگان، تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و تلاش در راستای ارایه کارهای باکیفیت و ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان برای تولیدات بیشتر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از خاستگاه اصلی فرش و زیراندازهای سنتی است، برگزاری نمایشگاه هایی که قابلیت های این هنر- صنعت و مشاغل جانبی آن را معرفی کند می تواند زمینه آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با تولیدات فرش این استان باشد.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی ادامه داد: برپایی این رویداد اقتصادی می تواند به آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش دستبافت، ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولیدکننده کمک کند.

پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی، تزئینات و دکوراسیون نیز به صورت همزمان در سالن شماره یک محل دایمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک گشایش یافت.

در این نمایشگاه نیز چهار شرکت تولیدکننده فرش ماشینی از نقاط مختلف کشور و چند تولیدکننده دکوراسیون و تزئینات منزل از قبیل مبلمان، لوستر و کاغذ دیواری جدیدترین محصولات خود را در ۳۶ غرفه به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×