اخبار فرش ماشینی

هفتمین المپیاد فرش دستباف در بیرجند برگزار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در حاشیه این المپیاد به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این آزمون به منظور رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنر‌ صنعت فرش و راهیابی شرکت کنندگان استان به مرحله نهایی این المپیاد در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار شده است.

ˈعلیرضا کفاشیˈ افزود: ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارتهای علمی دانش آموزان و دانشجویان فرش استان، ارزیابی توان علمی شرکت کنندگان و شناسایی دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه در سطح استان از اهداف برگزاری این المپیاد است.

وی آشنایی بیشتر مردم با فرش دستباف استان و رشته های مختلف مرتبط با آن و ترویج فرهنگ فرش بافی را از دیگر اهداف برگزاری المپیاد ذکر کرد.

وی ادامه داد: مرحله مقدماتی المپیاد فرش در دو سطح دانش آموزی با همکاری هنرستانهای کار و دانش آموزش و پرورش و آموزشکده های تحت نظارت این مرکز و سطح دانشجویی با همکاری دانشگاه های بیرجند و آزاد برگزار شده است.

وی گفت: در این رقابتها ۲۱ نفر در سه رشته طراحی، بافت و رنگرزی در سطح دانش آموزی و ۶۰ نفر در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی شرکت دارند.

وی افزود: به منظور ایجاد رقابت سالم و یکسان سازی شرایط حضور متقاضی در مسابقات المپیاد، درسطح دانش آموزی فقط دانش آموزان پایه سوم کاردانش و فنی حرفه ای رشته فرش و در سطح دانشجویی در مقطع کارشناسی فقط دانشجویان سالهای سوم و چهارم و در مقطع کاردانی فقط دانشجویان سال دوم رشته فرش دستباف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی شرکت کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کفاشی همچنین گفت: کسانی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند، به عنوان منتخبان استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به مرحله نهایی معرفی می شوند.

وی افزود: علاوه بر نفرات اول، یک نفر هم از هر رشته به عنوان ذخیره جهت حضور در مرحله نهایی معرفی می شوند تا در صورتی که نفرات اول غایب باشند یا نتوانند در مسابقات نهایی حضور یابند، از افراد جایگزین استفاده شود.

کفاشی گفت: پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی از سوی مرکز ملی فرش ایران به آنان اعطا خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×