اخبار فرش ماشینی

هفتصد و شصت و یکمین نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با حضور هیأت‌رئیسه انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان برگزار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

نشست مذکور روز یکشنبه مورخ ۱ مرداد ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن و با حضور آقایان مهندس شاه‌کرمی، رئیس، و دکتر خزائی، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی استان اصفهان برگزار گردید.

در این نشست حاضرین به بررسی مسائل و مشکلات حال حاضر صنعت نساجی و ارائه راهکارهای توانمندسازی این صنعت در شرایط فعلی پرداختند.

بر اساس مطالب عنوان شده، یکی از بزرگترین مشکلات حال حاضر صنایع نساجی و پوشاک تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدها می‌باشد. در این راستا تثبیت سود بازرگانی صفر درصد برای واردات پنبه برای تمام فصول از کلیه کشورهای تولیدکننده با ارائه گواهی بهداشت کشور مبدأ و توسعه مبادی ورودی آن از اقداماتی است که می تواند در راستای تأمین این ماده استراتژیک مثمرثمر واقع گردد. همچنین پیشنهاد گردید تا تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای نساجی توسط واحدهای پتروشیمی و از طریق خارج از بورس و بر اساس قیمت فوب خلیج‌فارس منهای پنج درصد از طریق انجمن پیگیری شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به اعتقاد حاضرین، در حال حاضر تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنایع یکی از اساسی‌ترین مسائل پیش‌روی صنعتگران کشور می‌باشد چراکه بر اساس اولویت‌بندی های صورت گرفته، برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنایع در رده‌های ۵ و ۶ قرار گرفته و تخصیص ارز مرجع برای واردات آن به سختی صورت می‌پذیرد. همچنین در شرایط فعلی امکان نقل و انتقال پول به شدت کاهش یافته و تولیدکنندگان جهت واردات مواد اولیه با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده و در صورت ادامه این شرایط احتمال کلاهش تولید و نهایتاً تعطیلی واحدها وجود خواهد داشت.

از موارد دیگر مطرح شده، تأمین نقدینگی مورد نیاز صنایع نساجی بود که بر این اساس مقرر گردید پیشنهاد تخصیص مبالغی برای تأمین سرمایه در گردش واحدها از محل صندوق توسعه ملی و یا وجوه اداره شده از سوی انجمن مطرح و پیگیری شود.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست که به اعتقاد حاضرین می‌تواند در جهت کاهش قیمت تمام شده محصولات و توانمندسازی این صنعت مثمرثمر واقع شود، حذف پرداخت ده درصد عوارض جهت حمل کالاهای وارداتی با ناوگان خارجی، مستثنی شدن این صنعت از کنترل‌های قیمتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندکان و توقف پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده تا زمان عادی شدن شرایط و اجرایی شدن کامل و صحیح این قانون در کشور می‌باشد.

به اعتقاد حاضرین، با وجود مشکلات متعددی که در شرایط فعلی پیش‌روی صنعتگران، به ویژه صنایع نساجی و پوشاک کشور می‌باشد، انجمن صنایع نساجی ایران و سایر تشکل‌های مربوطه می‌باید این مسائل را در اسرع وقت به مسئولین ذی‌ربط منعکس نموده و راهکارهای موجود را با ایشان بررسی نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×