اخبار فرش ماشینی

هشت میلیون نفر در کشور از هنر- صنعت فرش ارتزاق می کنند

رییس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف ایران گفت: هشت میلیون نفر در کشور از طریق هنر – صنعت فرش ارتزاق می کنند.

اسماعیل چمنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بهره مندی از مشوق ها و سیاست های حمایتی از این قشر جزو اولویت هاست.

وی با بیان اینکه برند اصلی قالی جهان در دست قالیبافان ایرانی است، اظهار کرد: قالی فقط کالای ایرانی است که در کشورهای مختلف جهان محوریت آن در اختیار ایران است.

چمنی ادامه داد: برای اشتغال زایی در هنر – صنعت قالی فقط یک بیستم اعتبارات سایر صنایع نیاز است و با ۵۰ میلیون ریال برای یک نفر به طور مستقیم و برای یک نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی سهم اشتغال زایی قالی دستباف ایرانی را بسیار وسیع خواند و گفت: در این زمینه می توان با اختصاص تسهیلات ویژه بانکی از چنین فرصتی برای رونق اقتصادی کشور و از بین بردن بیکاری استفاده کرد.

چمنی گفت: بیش از ۳۵ درصد صادرات قالی کشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در زمینه هنر – صنعت فرش فعالیت می کنند و ضرورت دارد با مدیریت صحیح و یکپارچه برند خود را در این صنعت سودآور حفظ کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×