اخبار فرش ماشینی

هشتمین المپیاد کشوری فرش دستباف اسفندماه برگزار می‌شود

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: المپیاد سراسری علمی فرش دستباف با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان در ۲ سطح دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، سعید کاظمی اظهار کرد: این المپیاد هر سال یک‌بار در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی (استانی) تا پایان بهمن‌ماه در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش علمی و هنرستان‌های کار و دانش آموزش و پرورش به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که در هر مرحله، مسابقات در سه رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی در سطح دانش‌آموزی و در چهار رشته طرح و رنگ، بافت، رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویی برگزار می‌شود، ادامه داد: افرادی که بالاترین امتیاز لازم را در مرحله مقدماتی المپیاد کسب کنند به عنوان منتخبان استان به مرحله نهایی المپیاد راه می‌یابند.

کاظمی گفت: مرحله کشوری هشتمین المپیاد فرش دستباف از سیزدهم تا پانزدهم اسفندماه امسال در یزد در دو مرحله دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد و پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد، اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در هر ۷ رشته، به رسم یادبود جوایزی از سوی مرکز ملی فرش ایران به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×