اخبار فرش ماشینی

هشتاد وسه میلیون دلار فرش دستباف صادر شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 فرش دستباف

رئیس مرکزملی فرش ایران با بیان اینکه در ۴ ماهه ابتدای امسال نزدیک به ۸۳ میلیون دلار صادرات فرش دستباف به کشورهای هدف انجام شده است گفت:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹.۵ درصد به لحاظ ارزشی و ۳۸.۱ درصد به لحاظ وزنی رشد نشان می‌دهد.

حمید کارگر رئیس مرکزملی فرش ایران اظهار کرد :  بنابر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران و ۸۳ میلیون دلار فرش به وزن ۱۴۲۸ تن  صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۹.۵ درصد به لحاظ ارزشی و ۳۸.۱ درصد به لحاظ وزنی رشد نشان می دهدکه بخش زیادی از آن متاثر از  از سر گیری صادرات به کشور آمریکا گزارش شده است.

وی افزود: میزان صادرات فرش دستباف به کشور آمریکا طی ۴ ماهه  سال جاری  ۲۷.۶ میلیون دلار بوده است.این میزان صادرات فرش دستیباف به آمریکا که از دی ماه سال ۹۴ از سر گرفته شد طی بهمن ماه سال گذشت به ۲.۷ میلیون دلار و اسفند ماه به ۹ میلیون دلار رسید.

کارگر هدفگذاری صادرات امسال را ۴۰۰ میلیون دلار برشمرد و افزود : هنوز با ۵۰۰ میلیون دلار متوسط صادرات فاصله داریم.
وی در ادامه از برگزاری بیست و پنجمین نمابشگاه فرش دستباف از  یکم  تا هفتم شهریور ماه سال جاری خبر داد و افزود : این نمایشگاه با گذشت ۲۵ سال به یکی از رخدادهای بزرگ نمایشگاهی در فرش دستباف تبدیل شده است.

کارگر اضافه کرد : نمایشگاه مذکور با مشارکت ۷۰۰ غرفه و مشارکت کننده از سراسر کشور در مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار متر مربع و ۲۰ سالن برپا می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرش برتر گفت :‌این رخداد با هدف الگو سازی و معرفی دستبافته های با کیفیت و معرفی تولیداتی که ضمن حفظ اصالت توجه به بازار های هدف را برگزیده  اند به اجرا در می آید و این فرشهای برگزیده در سالن ۲۷ نمایشگاه به نمایش عمومی در می آیند .

رونمایی از گواهی ثبت ۱۵ منطقه جغرافیایی فرش دستباف

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران دعوت هدفمند از بازرگانان خارجی انجام شده است و تاکنون ۶۵ نفر تایید نهایی شده و حضور ۵۰ نفر تاکنون قطعی شده است و به جز استرالیا از آمریکا ، عمدتا از اروپا ،  آفریقای جنوبی ،  شرق آسیا و نیز آمریکای لاتین به منظور خرید فرش دستباف به ایران سفر می کنند.

برپایی غرفه ای  برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ،  نمایش فرآیند تولید از طراحی و ریسندگی ، چله کشی و رفوگری و … ، همنشینی فرش ایرانی و بقیه ملزومات ، چیدمان منزل و محیط کار نیز از دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه فرش است.

بنابر اعلام  کارگر برگزاری کارگاههای آموزشی در همه ایام برگزاری نمایشگاه و حمایت از فارغ التحصیلان کار آفرین فرش دستباف و در اختیار قرار دادن سالنهای رایگان به این افراد از دیگر برنامه های جانبی است که در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه نشست خبری خود به چند رویداد رونمایی در این نمایشگاه  اشاره کرد و گفت :  گواهی های ثبت ۱۴ منطقه جغرافیایی فرش دستباف که در ” وایپو” سازمان جهانی ثبت مالکیت معنوی به ثبت رسیده و نیز نسخه انگلیسی دانشنامه فرش در ۴ جلد رو نمایی می شود.

بر اساس این گزارش ایلام ، سنقر و کلیایی ، کردی خراسان شمالی ، لرستان ، ترکمان ، جرگلان ، سیستان و بلوچستان ، ورامین ، چار محال و بختیاری، قشقایی و گبه فارس و نیز اردکان و قهستان و مود بیرجند از جمله مناطقی هستند که در وایپو به ثبت جهانی رسیده اند.

وی در ادامه  به ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای خرید فرش دستباف ایرانی به کارمندان و بازنشستگان دولتی در فاز اول خبر داد و گفت : این تسهیلات بنابر تفاهم نامه ای که بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید انجام شده تا سقف ۱۰ میلیون تومان و با سود ۴ درصد و مدت باز پرداخت ۳۶ ماهه ارائه می شود.

بیمه قالیبافی خواسته بحق قالیبافان است

کارگر از اجرای بیمه قالیبافی از سال ۸۵  خبر داد و گفت : در این بیمه ۲۰ درصد حق کار فرما توسط دولت پرداخت می شود ولی اعتباری که مجلس مصوب کرده است جوابگوی کل جمعیت قالیبافان نیست و در بودجه ۹۵ نیز با توجه به نیاز ۱۰۷۴ میلیارد تومان بودجه برای تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر تنها ۴۴۴ میلیارد تومان به تصویب رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×