اخبار نساجی

هزینه اداره تهران توسط شهرداری

 

هزینه اداره تهران توسط شهرداری

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان از شهروندان بابت نپرداختن عوارض طلبکار است و این رقم برای ادارات و نهادهای دولتی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان است.

حسین محمد پورزرندی در گفتگو با مهر با اشاره به میزان تحقق درآمدهای پایدار در شهر تهران گفت: برای درآمدهای پایدار نیاز به یکسری ضمانتهای اجرایی و قانونی داریم . از زمانی که بحث خودکفایی شهرداریها در سال ۶۱ مطرح شد قرار بود، لایحه درآمدهای پایدار شهرها توسط دولت به مجلس ارائه شود. از آن زمان تا امروز این لایحه در حال بررسی است و به مجلس نرفته است .

لایحه درآمدهای پایدار سه دهه در انتظار ارسال به مجلس

وی با بیان اینکه این لایحه ضمانتهای اجرایی و چهار چوب درآمدها را مشخص می کند گفت: ما از دو محل که یکی قوانین ملی است دیگری قوانین محلی عوارض می گیریم . قوانین ملی در بحث شهری سازی و در قوانین محلی بیشتر عوارض است به طور مثال عوارض کسب پیشه، پسماند و… را در این زمینه داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نهادها و اصنافی که بیشتر پسماند تولید می کنند و درآمدهای بیشتری دارند باید عوارض بیشتری بدهد گفت: صنفهایی هستند که درآمدها بالایی دارند مانند بانکها، بیمه ها و… وقتی با لوایح محلی قصد می کنیم عوارض بیشتری بدهیم مورد اعتراض شوراهای عالی این اصناف قرار می گیرد و می گویند باید قوانین بالا دستی داشته باشیم .

اهرمی برای دریافت بدهی هایمان نداریم

وی ادامه داد: ما اهرمی برای دریافت عوارض از بدهکارانمان نداریم در حال حاضر ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض از شهرندان مطالبه داریم اما نمی توانیم آن را دریافت کنیم و باید منتظر بمانیم تا بدهکاران کارشان به شهرداری بی افتد تا ما بتوانیم از آنها طلب هایمان را بگیریم . بخشی از این عوارض را سازمان های دولتی بدهکار هستند .

پورزرندی اضافه کرد: سایر سازمانها مانند سازمان آب اگر مردم بدهی داشته باشد آب را قطع می کند یا سازمان برق و تلفن هم همین طور اما شهرداری چه چیز را قطع کند. تنها در بحث عوارض نوسازی می تواند به ادرات برق آب بگوید تا با شهرداری همکاری کنند.

رشد درآمدهای پایدار در سالهای اخیر

وی با تاکید بر این که برای افزایش درامد های پایدار شهر نیاز به قانین ضمانتی بالا دستی است گفت: با وجود خلاءها تمام تلاش خود را برای افزایش درآمدهای پایدار داشته ایم از ۱۲درصد در آمد پایدار در سال ۸۴ در حال حاضر ۳۲ درصد در امد های ما پایدار است که تا پایان امسال به ۳۵ درصد می رسد .

افزایش سالیانه ۵ درصد درآمد های پایدار

معاون شهردار تهران با بیان اینکه با وجود نبود قوانین می توان سالیانه ۵ درصد به در آمدهای پایدار شهر افزود گفت : اما پس از تحقق ۵۰ درصدی در آمدهای پایدار برای افزایش این نرخ باید قوانین بالا دستی تنظیم تصیب شود.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان ذی ربط دلتی داشته ایم قول هایی برای ارسال این لوایح داشته اند اما هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

اگر درآمدهای پایدار نداشته باشم مجبور به شهرفروشی می شویم

پورزرندی با بیان اینکه مردم گمان می کنند شهر با پول دولت اداره می شود گفت: شهر از پول خود مردم اداره می شود و اگر ما کمبود بودجه داشته باشیم مجبور بله شهر فرشی می شویم. واقعیت این است که عوارض ما به اندازه ای کم است که به میزان شارژ یک ماه ساختمان نمی رسد.

هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی اداره پایتخت

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هزینه اداره پایتخت بیش از ۲ هزار میلیارد است گفت: تمیزی شهر ،یارانه بلیت متر و اتوبوس، آتش نشانی، فضای سبز و… نیاز به اعتبار دارد و اگر جمعیت را ۱۰ میلین نفر بگیریم سرانه هر فرد برای تامین این هزینه ها ۲۰۰ هزار تومان می شود. در حالی که عوارضی که ما می گیریم به بسیار پایین تر از این میزان است .

بدهی ۷۰۰ میلیاردی دولت در بخش عوارض

وی سازمانهای دولتی را هم از در بخش بدهکاران مدیریت شهری در خصوص عوارض بر شمرد و گفت: دولتی ها ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش عوارض به شهرداری بدهکار هستند.

پورزرندی با بیان اینکه تنها ۹ درصد جریمه به شهروندانی که عوارض نمی پردازند جریمه تعلق می گیرد گفت: ما تنها با ابزارهای تشویقی توانسته ایم شهرندان را به پرداخت عوارض ترغیب کنیم .

میزان درآمدهای حریم تهران شفاف است

پورزرندی در ارتباط با اعتراضهای استانداری در خصوص درآمدهای حریم تهران گفت: در بحث درآمدهای حریم از ابتدا حساب جداگانه ای همانند در آمدهای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ افتتاح شده است و ارقام کاملا شفاف و مشخص است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×