اخبار فرش ماشینی

هزارنفر در بخش فرش جنوب استان کرما فعال و سه هزار نفر غیرفعال هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 “محمود اسکندری نسب” صبح امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه در حلسه رفع موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان اظهار کرد: تاکنون ۸۹ جلسه رفع موانع تولید برگزار شده و ۴۱۷ مصوبه داشته که ۳۰ درصد اجرایی شده و ۷۰ درصد دیگر نیز در حال اجرا است.

 وی افزود: بخش فرش تحت پوشش یارانه قرار می گیرد و وزارت کار تاحدودی حامی این بخش است اما بانک صادرات جنوب اعلام کرده به دلیل عدم خوش حسابی این بخش حاضر به همکاری نیست اما تقاضای ما این است که این بانک همراهی کند تا بتوانیم از تسهیلات لازم برای سایر بنگاه های کوچک استفاده کنیم.

 اسکندری نسب بیان کرد: درمجموع ۴۰۰۰ نفر در جنوب استان در بخش فرش فعالیت می کرده اند که اکنون ۱۰۰۰ نفر در این زمینه فعال و ۳۰۰۰ نفر غیرفعال هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان سپس گفت: نخستین معادن مس جنوب استان کرمان با پنج معدن پروانه بهره برداری گرفته که دو معدن در حال استخراج هستند به همین دلیل تصمیم داریم کارخانه فرآوری مس را نیز راه اندازی کنیم و خواهشمندیم بانک ملی که بانک عامل است در زمینه تسهیلات همکاری لازم را به عمل آورد.

 وی همچنین تصریح کرد: کارخانه لاستیک که سرمایه گذار خود را از دست داده است اکنون با استقبال سرمایه گذاری از اصفهان مواجه شده و درخواست ما این است که بانک با شرایط جدید این مجموعه و سرمایه گذار جدید همکاری کند.

 اسکندری نسب یادآور شد: برای صنایعی که در مناطق ویژه اقتصادی واقع شده اند و مواد اولیه آنها پتروشیمی است ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به آنها تعلق نمی گیرد ولی برای صنایعی که مواد اولیه پلاستیکی نیاز دارند این مالیات اختصاص می یابد بنابراین خواهش ما این است که اداره مالیات تدبیری بیاندیشد تا این مشکل نیز حل شود.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×