اخبار فرش ماشینی

هدف گذاری ۲۶ میلیارد دلاری صادرات صنایع نساجی پاکستان برای سال ۲۰۲۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

هدف گذاری 26 میلیارد دلاری صادرات صنایع نساجی پاکستان برای سال 2020

 

انجمن ریسندگان پاکستان (APTMA) اعلام کرد که صنعت نساجی این کشور در نظر دارد صادرات خود را از ۱۳ میلیارد دلار در سال جاری به ۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ برساند. YasinSiddik پس از منصوب شدن به سمت ریاست انجمن ریسندگان پاکستان در جمع رسانه ها گفت: با وجود همه سختی ها مانند نبود اعتبارات و امتیازات انرژی از طرف دولت صادرکنندگان درصدد هستند تا بر موانع و مشکلات غلبه کرده و به اهداف جدید خود دست یابند.

وی افزود: در پی افزایش مالیات، تعرفه های صادراتی و هزینه های آب و برق به دنبال کمک دولت برای بقای صنعت نساجی صادراتگرا که دارای بالاترین حجم تجارت در بین صنایع دیگر کشور است، هستیم. رئیس انجمن ریسندگان پاکستان گفت: صنعت نساجی این کشور بیشترین مصرف گاز و انرژی را دارد که این مسئله از یک طرف و بالا بودن نرخ بهره وام و قیمت مواد اولیه از طرف دیگر منجر به بالا رفتن هزینه تولید در این صنعت شده است.

به گفته ی آقای Siddik قیمت هر واحد کیلو وات در پاکستان بالغ بر ۱۵ سنت میباشد که این مقدار بالاترین قیمت در منطقه میباشد. این در حالی است که قیمت هر کیلو وات برق در کشورهای هند، سریلانکا و بنگلادش به ترتیب ۱۲، ۱۰ و ۹ سنت میباشد.
مصرف کنندگان گاز در پاکستان نیز به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیسی (mmbtu) باید ۴.۹۴ دلار پرداخت کنند که این مقدار در کشورهای هند و سریلانکا به ترتیب برابر با ۴.۲ و ۲.۰۵ دلار می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین نرخ شاخص Mark-up بانک در پاکستان ۱۰.۵ درصد است که نسبت به کشورهای چین و سریلانکا و بنگلادش به ترتیب با نرخهای ۶.۵۶ ، ۷.۷۵ و ۷.۷۴ بالاترین است.

آقای Siddik گفت انجمن ریسندگان پاکستان تلاشهای خود را برای احراز شرایط داشتن تعرفه ترجیحی در تجارت با اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۴ تسریع خواهد کرد. وی با اشاره به رکود سطح تولید پنبه در حدود ۱۲-۱۳ میلیون عدل در طول ۳ سال گذشته، اظهار داشت که صنعت ریسندگی این کشور در تلاش است تا بتواند تولیدات خود را افزایش دهد.

منبع: Fibre2fashion News Desk – India
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×