اخبار فرش ماشینی

هدف گذاری ۲۴ میلیارد دلاری برای صادرات پوشاک بنگلادش

 

هدف گذاری 24 میلیارد دلاری برای صادرات پوشاک بنگلادش

صادرات پوشاک آماده‌ی بنگلادش از جولای تا اکتبر ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

براساس اطلاعات بدست آمده از دفتر توسعه صادرات (EPB)، این کشور از جولای تا اکتبر سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۴.۰۲۲ میلیارد دلار پوشاک حلقوی صادر کرده است. این مقدار صادرات در این دوره افزایش ۱۷.۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از خود نشان می دهد.

همچنین صادرات پوشاک تاری- پودی کشور بنگلادش طی این دوره‌ی ۴ ماهه برابر با ۳.۸۶۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که این مقدار برابر با ۳.۲۱۸ میلیارد دلار بوده رشد ۲۰.۰۷ درصدی داشته است.

در ضمن صادرات منسوجات خاص از جمله حوله، پارچه های حلقوی و تاری-پودیِ مخصوص در طی این دوره بالغ بر ۴۰.۴۵ میلیون دلار برای بنگلادش درآمد ارزی داشته است که این مقدار تقریباً مشابه همان مقدار حاصل از صادرات این منسوجات در سال گذشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما صادرات منسوجات خانگی بنگلادش در طول چهار ماه اول سال مالیِ بنگلادش برابر با ۲۴۳.۳۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶.۰۴ درصد کاهش داشته است.

در طول دوره‌ی مورد بررسی صادرات جوت و کالاهای تهیه شده از جوت به ارزش ۲۶۲.۱۴ میلیون دلار بوده که کاهش ۲۰.۶۶ درصدی از خود نشان داد.
با در نظر گرفتن صادرات ۲۱.۵۱۶ میلیاد دلاری پوشاک بنگلادش در سال ۱۳-۲۰۱۲، این کشور برای سال ۱۴-۲۰۱۳ خود صادرات ۲۴.۱۵ میلیارد دلاری را هدف قرار داده است.

منبع: Fibre2fashion News Desk – India
ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×