اخبار نساجی

هدف از ایجاد شبکه ملی مهارت توسعه آموزش های مجازی است

 

تهران – معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در مراسم مبادله تفاهم نامه ایجاد شبکه ملی مهارت ،هدف از ایجاد این شبکه را توسعه آموزش های مجازی و غیر حضوری در کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ کورش پرند ‘ روز سه شنبه در مراسم مبادله این تفاهم نامه که در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد ، افزود: با ایجاد شبکه ملی مهارت ، سه مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای به یکدیگر متصل می شوند .

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی ، شبکه ملی مهارت به شبکه مدارس کشور متصل خواهد شد، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ۷۰۰ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای و ۱۸ هزار آموزشگاه آزاد را تحت نظارت دارد. دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز ۸۸۰ مرکز در سراسر کشور دارد که ۴۵۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند .

وی تعداد مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای را ۱۵۰ مرکز عنوان کرد و گفت: با ایجاد شبکه ملی مهارت تمام مراکز این سه مجموعه به یکدیگر وصل می شوند .

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران متولی آموزش های مجازی جهان اسلام است و هم اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حال تهیه و تولید محتوی برای آموزش غیر حضوری برای کشورهای جهان اسلام است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پرند ،ایجاد شبکه ملی مهارت را شامل چهار مرحله دانست و اظهار داشت : در مرحله اول تمام نقاط و مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به یکدیگر متصل می شوند ، مرحله دوم مختص اتصال مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی است ، در مرحله سوم نیز اتصال مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای دنبال می شود و در مرحله چهارم شاهد اتصال آموزش و پرورش به این شبکه خواهیم بود .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: از دو سال پیش تیمی در این سازمان و دانشگاه جامع علمی کاربردی به تدوین نظام جامع مهارت و فناوری پرداخت.

وی افزود: اتفاقات خوبی پس از تدوین نظام جامع مهارت و فناوری افتاده است که یکی از آنها پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علمی و کاربردی است .

پرند با تاکید بر ضرورت رواج آموزش های فنی و حرفه ای در کشور گفت: توسعه منابع انسانی در گرو مدرک دانشگاهی نیست و مهمترین عامل تجربه کاری و داشتن مهارت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×