اخبار فرش ماشینی

هدف‌گذاری صادرات ۷۲میلیون دلاری فرش در آذربایجان غربی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری صادرات ۷۲ میلیون دلاری فرش در استان هدف‌گذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در نخستین جلسه کارگروه فرش با حضور معاون برنامه ریزی استاندار و جمعی از مسئولان اداره فرش برگزارشد با اشاره به هدف گذاری ۷۱۱ میلیون دلاری صادرات کالاهای تولیدی استان طی سالجاری، اظهار داشت: از این میزان ۷۲ میلیون دلار به حوزه فرش دستباف اختصاص یافته است.

وی افزود: آذربایجان غربی از قطب های مهم تولید فرش دستباف در کشور است و این استان با تولید سالانه ۴۲۴ هزار مترمربع فرش دستباف، ۴/۵ درصد از کل تولیدات فرش کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی براساس آمار موجود هم اکنون ۱۰۵ هزار نفر قالیباف در استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۴ هزار ۷۰۷ نفر از بیمه تامین اجتماعی بر خوردار شده اند.

اکبری تصریح کرد: حدود ۲۸ هزار نفر به سازمان فنی وحرفه ای جهت آموزش و صدور گواهی معرفی شدند که از این تعداد برای بیش از ۲۱ هزارنفر گواهی مهارت صادر شده است.

وی در ادامه صدور کارت شناسایی قالیبافی برای ۷۰هزار نفر، برگزاری کارگاه های غیر متمرکز با مدیریت متمرکز به تعداد۱۳۱ کارگاه ، صدور جوازتاسیس و پروانه بهره برداری قالیبافی و صنایع جانبی ۱۰ فقره، اخذ مجوز فعالیت گمرگی به صورت تخصصی، پرداخت تسهیلات بانکی اعطایی به قالیبافان به میزان ۲۸ میلیارد تومان، برگزاری آموزش به بافی، توزیع سهام عدالت برای ۱۷ هزار نفر از قالیبافان، برگزاری همایش علمی و بازاریابی، برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی و هم اندیشی با تعاونی های فرش دستباف استان و… را ازاقدامات مهم سازمان در سال گذشته عنوان کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: فرش دستباف تنها کالایی از ایران است که دنیا را در انحصار خود درآورده وبرای تداوم این انحصار ایجاد تحول در این صنعت همراه با حفظ کیفیت لازم است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×