اخبار نساجی

نیاز ۴ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صادرات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صادراتی وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان گلستان گفت: برای حمایت از صادرکنندگان نیاز به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که حدود ۲ درصد کل درآمدهای صادراتی ماست.

نیاز ۴ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از صادرات

معاون صادراتی وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان گلستان گفت: برای حمایت از صادرکنندگان نیاز به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم که حدود ۲ درصد کل درآمدهای صادراتی ماست.

به گزارش شاتا از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گلستان اظهار داشت: صادرات نیازمند حمایت جدی است و با توجه به محدودیت منابع درآمدی و برخی حوادثی که در کشور رخ می‌دهد، شاهد کمبودهایی در بخش‌های دیگر هستیم که همین مسئله دولت را برای حمایت محدود می کند.

معاون صادراتی وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت ، با تاکید بر اهمیت و بهره‌وری صحیح از منابع انسانی و تکیه بر نیروی فکری جوانان، اظهار داشت: هرچند کمبود سرمایه فیزیکی سبب کندی حرکت می‌شود اما سرمایه اصلی همان سرمایه انسانی است و این اطمینان وجود دارد که اگر اقدامات ما دارای پشتوانه کارشناسی باشد تولید رقابت‌پذیر می‌شود و برگشت سرمایه نیز رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در استان گلستان، در مرز اینچه‌برون و واحدهای تولیدی دیدم نشان‌دهنده نیاز صادرات به ظرفیت‌سازی در زمینه تولید کالا و بخش خدمات است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: با توجه به ظرفیتی که در اینچه‌برون برای ترانزیت و صادرات کالا شکل گرفته، با رفع نواقص می‌توانیم در تجارت و تعامل با برخی از کشورهای همسایه موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

خسروتاج گفت: چرخه عمر محصول کوتاه‌تر شده و امروز شاهد رشد و توسعه کسب و کارهای جدید در دنیا هستیم، اما هنوز با نوآوری‌های دنیا فاصله داریم. اگر روی یک کالا متمرکز شویم و نوآوری و خلاقیت در تولید نداشته باشیم، رقبا به زودی وارد صحنه می‌شوند.

خسروتاج با بیان اینکه باید برخی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان متمایز از دیگر استان‌ها مورد توجه و تأکید قرار بگیرد، افزود: در این استان باید روی یک یا چند رشته مشخص متمرکز شویم. این استان می‌تواند به عنوان قطب ترانزیت با کشورهای آسیای میانه جایگاه خوبی پیدا کند اما این کافی نیست و باید در بخش‌ها و زمینه‌های مختلف هم ورود کرد.

وی افزود: در لایحه بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده تا بخشی از طلب صادرکنندگان با اسناد خزانه دولتی پرداخت شود و همچنین مشوق‌هایی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شود که این مشوق‌ها در زمینه آموزش، پذیرش هیئت‌ها، بازاریابی و غیره خواهد بود.

خسروتاج در پایان بر تنوع‌بخشی محصولات صادراتی و ظرفیت‌های این بخش تأکید کرد و گفت: باید در مسیر متنوع‌سازی در تولید و خدمات حرکت و تلاش کنیم تا در سال‌های آینده اقلام بیشتری در سبد صادراتی ما قرار بگیرد

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×