اخبار فرش ماشینی

نیازی به واردات فرش دستباف نیست

وزیر بازرگانی گفت: فرش های دستباف با انواع قیمت‌ها در کشور وجود دارد و نیازی به انجام واردات نیست.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،” مهدی غضنفری” وزیر بازرگانی درباره حمایت از تولید فرش دستباف در کشور اظهار داشت: تعرفه واردات فرش دستباف بسیار بالاست و آمار رسمی هم برای واردات این کالا وجود ندارد.

غضنفری خاطر نشان کرد: فرش های دستباف با انواع قیمت‌ها در کشور وجود دارد و نیازی به انجام واردات نیست.

وی تصریح کرد: البته ممکن است فرش‌هایی هم از طریق قاچاق وارد بازار شده باشد که آمارهای رسمی گمرک واردات فرش دستباف خارجی را تا کنون گزارش نداده اند اما تقاصا برای فرش ماشینی متفاوت از فرش دستباف است و ممکن است در این زمینه قاچاق صورت بگیرد.

پرداخت یارانه شیر فعلا تا پایان خرداد ماه
وزیر بازرگانی با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای تمدید توزیع شیر یارانه ای تا پایان سال ۹۰ اتخاذ نشده است، اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها، قرار شد تا پایان خرداد ماه مانند سال گذشته از طریق صنایع لبنی پرداخت یارانه شیر صورت گیرد.

وی افزود: از خردادماه به بعد نیز بر اساس اینکه دامداران حلقه اول این زنجیر هستند و بهتر است یارانه ها به حلقه اول تعلق گیرد، ستاد هدفمندی مبالغی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می دهد تا به صورت یارانه علوفه ای یا به شکل های دیگر در اختیار حلقه اول یا دامداران قرار دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×