اخبار فرش ماشینی

نگاه به صادرات فرش باید فراصنعتی شود/پاسخی از نامه به وزیر نگرفتیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران با بیان اینکه حمایت‌های صادراتی کم است گفت: نگاه به صادرات فرش دستباف باید فرا صنعتی باشد و تولید باید با هدف صادرات صورت گیرد.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد فرش ایران صادر می‌شود، افزود: صادرات به صورت سنتی باید حذف شود و باید نگاه صنعتی و فرا صنعتی بر روی فرش دستباف و صادرات حاکم شود. با توجه به افزایش قیمت دلار صادرات فرش می‌تواند موفقیت آمیز باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری فرش دستباف ایران یکی از مهمترین امتیازات فرش دستباف ایرانی را تنوع در رج‌شمار و طرح و ابعاد آن دانست و بیان کرد: اگر بافندگان برای جبران هزینه‌ها و برای بهره مندی بیشتر از تولید فرش‌هایی با رج‌شمار پائین‌تر کناره بگیرند و به طرف تولید فرش های هنری‌تر رو بیاورند امکان دارد در دراز مدت، مهمترین امتیاز فرش دستباف ایرانی دچار نقص شود.

بهرامی گفت: اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف یکی از بزرگترین و مهمترین قطبهای تولیدی و اشتغالزا و ارز آور اقتصاد کشور است و در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند نقش ارزنده ای در تثبیت اشتغال خانگی و صادرات غیر نفتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نامه ای که به وزیر تعاون برای حمایت از فرش دستباف ارسال شده است تا کنون بی نتیجه مانده است تاکید کرد:اگر مسئولان و متولیان از این امر مهم حمایت نکنند بسیاری از مصرف کنندگان و بازارهای مصرف از دست خواهند رفت.

به گفته این فعال تعاونی‌، وظیفه همه صاحب نظران و بخصوص متولی فرش دستباف است که موضوع را جدی گرفته و چاره اندیشی کرده و نگذارند از این بیشتر هنر صنعت فرش دستباف به عنوان این میراث فرهنگی به انزوا برود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×