گزارش نمایشگاه ها

ضیافت افطار به سبک جامعه متخصصین نساجی

به گزارش خبرنگار مجله کهن شب بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان مجموعه نساجی کشور در تالار پایتخت مهمان جامعه متخصصین نساجی بود. ضیافتی که در آن اکثر تولیدکنندگان نساجی، اساتید دانشگاهی نساجی، انجمن‌های نساجی شهرستان‌ها، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک، اعضای اتاق بازرگانی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها و بسیاری دیگر از بازرگانان و فعالان این حوزه حضور داشتند.

ضیافتی باشکوه شب گذشته که به همت تک تک اعضای جامعه متخصصین نساجی برگزار شد نقاط قوت بسیاری داشت. یکی از این موارد بیان مشکلات واحدهای نساجی کشور از زبان مسئولین واحدها مستقیما و بدون هیچ رابطی به گوش مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت خانم مهندس افسانه محرابی بود. در طول مراسم بسیاری از واحد ها در زمان‌های کوتاه خدمت خانوم مهندس محرابی رسیده و دیدگا‌های خود را بیان کردند. خانم مهندس محرابی نیز با یادداست این مسائل قول مساعد برای پیگیری و رفع این موانع داد.

آنچنان که جناب مهندس فرزاد از اعضای جامعه متخصصین عنوان کردند اکثر واحدهای نساجی با بانک‌ها و بیمه و سازمان مالیات بیشترین درگیری‌ها را دارند. در برخی موارد طبق گفته حاضرین در مراسم بانک‌ها بسیاری از ابلاغیه‌ها و بخش‌نامه‌های دولت مبنی بر اختصاص وام یا همکاری با واحدهای تولیدی را به مرحله اجرا درنمی‌آورد.

در جمع‌های دو نفره و صحبت‌هایی که میان تولیدکنندگان شکل می‌گرفت این مسئله به طور مکرر عنوان می‌شد که ما تنها درخواستی که از دولت داریم این است که اگر توان کمک و یاری به تولید را ندارد بخش تولید را به خود بخشش خصوصی واگذار کند.

یکی دیگر از مزایای ضیافت افطار شب گذشته سخنرانی‌های کوتاه، مختصر و مفید بود. مهندس خشایار فرزاد از اعضای جامعه متخصصین که مجری ضیافت افطار بود از مهندس فیض به عنوان رئیس هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی کشور دعوت کرد تا به ارائه سخنان خود بپردازد.

مهندس فیض سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: تمامی عزیزانی که امشب در این سالن حضور دارند منت بر سر ما نهاده‌اند و با حضور خود باعث شده‌اند که مجلس باشکوهی ترتیب دهیم. ایشان از خانوم مهندس محرابی نیز تشکر ویژه‌ای کردند که دعوت جامعه را به جا آورده و با حضورشان مجلس را مزین کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس فیض توضیحاتی نیز در رابطه با جامعه متخصصین و فعالیت‌های این مجمووعه در سال‌های گذشته ارائه داد، همچنین از تمامی کسانی که در چهار دوره قبل در هئیت مدیره جامعه متخصصین نساجی تلاش کرده و زحماتی کشیدند تشکر کرد. ایشان یادآور شدند که یکی از ویژگی های دوره پنجم هیئت مدیره حضور اساتید دانشگاهی در این مجموعه است.

در پایان نیز اظهار امیدواری کرد که انشالله این ضیافت به همه خوش گذشته باشد و جامعه شرمنده مهمانان نبوده و توانسته باشد خاطره‌ای خوش برای تک تک عزیزان رقم بزند همچین ابراز امیدواری خود را از روند روبه جلو بهبود وضعیت نساجی کشور مطرج کرده و از خانوم مهندس محرابی به عنوان نماینده دولت در مراسم تقاضا کرد تا تمامی مقدمات و شرایط لازم را فراهم کنند.

در ادامه بعد از ایراد سخنان آقای فیض، مجری مراسم از خانوم مهندس محرابی، مدیرکل محترم دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت دعوت کرد تا به ارئه سخنان خود در جمع بپردازند.

خانم محرابی ضمن تشکر از جامعه متخصصین بابت فراهم دیدن همچین ضیافتی و تک تک کسانی که در این ضیافت حاضر بودند ابراز امیدواری کرد که این صمیمیتی که امروز در این ضیافت دیده می‌شود در همکاری‌های تولیدکنندگان با دولت نیز ادامه داشته باشد تا با کمک بخش خصوصی بتوانیم تولید، بیشتر از قبل قدرتمندتر به کار خود ادامه دهد. ایشان همچنین انتخاب مهندس بصیری به عنوان رئیس دوره جدید انجمن صنایع نساجی را خدمت ایشان تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد در دوره ایشان تبادل همکاری بیشتری بین این دو نهاد صورت گیرد. خانوم مهندس محرابی عنوان کرد که دفتر بنده به روی تک تک زحمت‌کشان و تولیدکنندگان و فعالین این حوزه باز هست و هر زمان که تمایل داشتید می‌توانیم به صحبت نشسته و مشکلات را با بنده مستقییما در در جریان بگذارید.

جناب فرزاد از خانوم مهندس درخواست کرد حال که در جمع نساجی کشور حضور دارند خبر داغ یا بخشنامه جدید که باعث خوشحالی جمع شود در اختیارمان بگذارید

ایشان عنوان کردند که وزارت صمت امسال بحث نوسازی و بازسازی صنعت را به طور جدی پیگیری می‌کند و در این راستا اگر مسئله‌ای بود حتما به اطلاع ایشان برسانید. بحث دیگری که در برنامه‌های وزارت خانه است رفع موانع تولید در تهیه مواد اولیه، بحث‌های مالیات و تأمین اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

جناب فرزاد یادآور شدند که گویا در ماه گذشته وزیر محترم صمت جناب آقای نعمت زاده برای کلیه ماشین‌آلات نساجی و مواد اولیه وارداتی مورد استفاده ارز مبادله‌ای اختصاص داده است. خواهشی که داریم این است نگذارید این قانون دچار تغییر تحولاتی شود چون بنده شنیده شده است که گویا برخی بانک‌ها و اتاق بازرگانی بابت این بخشنامه کوتاهی می‌کنند.

مهندس محرابی فرمود: خب بنده عرض کنم که بحث ارز مبادله‌ای همان مسئله حمایت از تولید است که به جد پیگیر هستیم و تلاشمان این است که این قانون به ثمر بنشیند. در آخر نیز خانم محرابی از همه عزیزان بابت حضور و شنیدن صحبت هایش تشکر کردند.

بعد از ایراد سخنان خانم محرابی ضیافت افطار با صرف شام ادامه یافت، سپس صحبت‌های خصوصی و تشکر از مسئولین برگزاری به جریان افتاد در پایان نیز عکس یادگاری گرفته شد. ما نیز از طرف مجموعه کهن از تک تک کسانی که برای برگزاری این ضیافت زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم روزهای باشکوهی در انتظار صنعت نساجی کشور باشد.

در پایان از شما می‌خواهیم تصاویر تهیه شده توسط عکاس مجله کهن را مشاهده کنید.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×