اخبار نساجی

تأخیر دو ماهه دولت در ارائه لایحه بودجه توجیه‌پذیر نیست

 

تأخیر دو ماهه دولت در ارائه لایحه بودجه توجیه‌پذیر نیست

تین نیوز:  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: تأخیر دو ماهه دولت در راستای ارائه لایحه بودجه سال آتی به مجلس شورای اسلامی توجیه‌پذیر نیست و ریشه‌های تأخیر‌ دولت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بهروز جعفری امروز  با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۲ بهمن ماه جاری با تأخیر دو ماهه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون دولت باید هر ساله ۱۵ آذر ماه بودجه را به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اضافه کرد: دولت در زمان تصویب قانون برنامه در زمان مقرر و نبود مواردی مانند قانون هدفمندی یارانه‌ها باید لایحه بودجه را در اواسط آذر‌ماه هر سال به مجلس شورای اسلامی ارائه بدهد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته مجلس شورای اسلامی برنامه را دیر‌تر از موعد مقرر تصویب کرده است، تصریح کرد: بودجه سال ۹۰ نیز باید بر اساس برنامه پنجم تدوین می‌شده و تأخیر دو ماهه دولت در سال گذشته در راستای ارائه لایحه بودجه به عدم تدوین و تصویب برنامه پنجم در موعد مقرر باز می‌گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها برای نخستین بار در سطح کشور اجرا می‌شود، افزود: بخشی از تأخیر دولت در راستای ارائه لایحه بودجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها باز می‌گردد و این قانون برشی از بودجه است.

جعفری تاکید کرد: اما با وجود این موارد تأخیر دو ماهه دولت در راستای ارائه لایحه بودجه سال آتی به مجلس شورای اسلامی توجیه‌پذیر نیست و ریشه‌های تأخیر‌ دولت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه به صورت عملی مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند در مدت زمان باقی‌مانده از سال جاری بودجه سال آتی را تصویب کند، ادامه داد: تصویب بودجه سال آتی در این مدت امکان‌پذیر نیست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب این لایحه در سال جاری با تنگنای زمانی مواجه هستند و تصویب لایحه بودجه به سال آتی موکول می‌شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چرایی دلایل تأخیر دولت در راستای ارائه لایحه بودجه باید مورد بررسی قرار بگیرد و کمیته‌ای باید مشکلات دولت در این زمینه را بررسی کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان دولت باید دلایل خود را در این زمینه ارائه بدهند، گفت: مجلس شورای اسلامی تا‌کنون صحبتی در این زمینه از سوی دولتی‌ها نشنیده است.

جعفری اظهار داشت: تأخیر دولت در راستای ارائه لایحه بودجه را نباید به حساب قانون گریزی گذاشت و مختل شدن نظام برنامه‌ریزی کشور، اختلال در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و موارد دیگر از مضرات تأخیر در ارائه لایحه بودجه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ شخصی به دنبال چرایی دلایل تأخیر دولت در راستای ارائه لایحه بودجه نمی‌رود، اضافه کرد: به عنوان یک نماینده مجلس تاکنون مشکلات دولت را در این زمینه نشنیده‌ام و دولت باید مشکلات موجود در راستای این موضوع به صورت استدلالی و علمی بیان کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×