اخبار فرش ماشینی

نونمایی بیش از ۷۸ هزار مترمربع فرش‌های حرم رضوی طی سال گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، غلامرضا باغشنی، مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از نونمایی بیش از ۷۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع فرش ماشینی و دستباف طی سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی بیان کرد: از این میان ۱۲ هزار و ۴۳۵ تخته به مساحت بیش از ۷۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع فرش ماشینی و ۴۳۶ تخته به متراژ حدود ۷ هزار و ۴۰۰ متر مربع فرش دستباف بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر فرش‌های ماشینی موجود ۳ در ۲ است که برای استفاده صحن‌های اماکن متبرکه رضوی استفاده می‌شود، ابراز کرد: مابقی فرش‌های ماشینی با ابعاد مختلف به همراه فرش‌های دستباف در رواق ها، آسایشگاه‌‌ها، دفاتر اداری و … مفروش می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

باغشنی با اشاره به فرش‌های دستباف و ماشینی جمع آوری شده نیز گفت: در سال ۱۳۹۴، نزدیک به ۵۳ هزار و ۹۰۰ متر مربع فرش ماشینی و بیش از دو هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش دستباف غیرقابل استفاده در اماکن متبرکه رضوی جمع آوری شده است؛ همچنین بیش از ۴۶ میلیون و ۳۶۸ هزار متر مربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی تنظیف شده است.

وی با بیان اینکه شرکت فرش آستان قدس رضوی دو کارگاه قالیبافی جنب روستای کنه بیست مشهد و در روستای تربقان کاشمر دارد، افزود: این شرکت سالانه شش هزار متر مربع فرش دستباف نفیس برای استفاده در بارگاه منور رضوی تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: این شرکت همچنین سالانه حدود هفت هزار تخته فرش ماشینی ۳ در ۲ از شرکت های تولیدکننده معتبر خرید دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×