اخبار نساجی

نورانی بانکها را تهدید کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نورانی بانکها را تهدید کرد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه گفت: بانک‌ها ارز صادراتی که با دور زدن تحریم‌ها وارد کشور می‌شود را تحویل دهند در غیر این صورت آنها ارز را به خارجی‌ها می‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از افکار ، سید‌رضا نورانی  اظهار داشت: با توجه به تحریم‌ها واینکه نقل و انتقال پول از طریق بانک انجام نمی‌شود،تمام ارز صادر کننده یا باید به صراف داده شود و به صورت ریالی تحویل گرفته شود و یا اگر بخواهند پول را به صورت  ارزی وارد کنند قانونی گذاشته‌اند که می‌گوید این ارز منشأ داخلی داشته و باید به نرخ ۱۲۲۶تومان به بانک واگذار شود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: از آنجایی که تولید‌کنندگان با توجه به عرق ملی خود می‌خواهند ارز وارد کشور کنند و به نوعی تحریم‌ها را هم دور بزنند بنابراین شایسته نیست بانک این چنین مشکلاتی را ایجاد کند.

وی افزود: تلاش صادرکننده این است که ارز را به خارجی‌ها ندهد و وارد کشور کند که این در اقتصاد کشور تأثیرگذار است و بانک‌ها نیز باید از این موضوع حمایت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نورانی ادامه داد: اینکه می‌گویند ارزی که از بانک داخلی حواله می‌شود منشأ داخلی دارد و ارز را به صادرکننده نمی‌دهند، جای تأسف دارد. این قوانین غیر از اینکه صادرات را کاهش ‌دهد، هیچ نتیجه‌ای ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه گفت: اگر سیستم بانکی دچار تحریم‌ها نبود و به راحتی می‌توانستیم ارز وارد کنیم مشکلی نبود،اما حالا که اینطور نیست و باید این تحریم‌ها را دور بزنیم درخواست ما این است که سیستم بانکی اجازه دهد صادرکننده به هر نحوی که می‌تواند ارز وارد کشور کند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: در مورد مشکلات صادر کنندگان نیاز به تصمیم‌گیری جدی است در غیر این صورت هیچ صادرکننده‌ای حاضر نمی‌شود ارز وارد کشور کند و با این شرایط  آماده می‌شود ارز را آنجا به خارجی‌ها بدهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×