اخبار فرش ماشینیگالری ویدئو

نوآوری در صنایع نساجی: لحاف خنک کننده، پتوی پخش‌کننده موسیقی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

این روزها تکنولوژی در همه بخش‌های زندگی ما حاضر است و به هر طرف که نگاه کنیم جلوه‌هایی از آن را در زندگی روزمره خود خواهیم دید. از تلفن هوشمندی که همیشه در دستمان است و ارتباطات خود را با آن برقرار می‌کنیم گرفته تا لحاف و پتو و ملحفه‌های نازکی که در فصل گرما به هنگام خواب ظهر استفاده می‌کنیم.

اخیرا شرکتی در ترکیه اقدام به تولید ملحفه‌های مجهز به سیستم خنک‌کننده و پتوهای مجهز به پخش موسیقی کرده است. در ویدئویی که در ادامه می‌آید گزارش خبرنگار کانال تلوزیونی CNN ترکیه از این کارخانه است.

رقابت بر سر اولین و پیشرو بودن در بازار سبب شده تا شرکت‌ها به استفاده از فکرهای جدید در محصولات خود رو بیاورند. نمونه جدید و آخر آن استفاده از سیستم خنک ‌کننده در ملحفه‌ها و نیز پخش موسیقی در پتوها و لحاف‌ها است.

ملحفه با جذب رطوبت و نم بدن انسان و با استفاده از مواد بافته شده و واکنش‌هایی که در ملحفه رخ می‌دهد آن را به هوای خنک تبدیل می‌کند. بر روی پتوها کیو آر کدهایی وجود دارد که با اسکن انها توسط گوشی به اپلیکیشن اسپاتیفای وصل خواهید شد و آنجا موزیک اسکن شده به صورت اتوماتیک پخش خواهد شد. از برنامه‌های بعدی این شرکت قابلیت خودتمیزکنندگی پرده‌های مورد استفاده در خانه‌ها خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های تولید این محصولات صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. روزانه ۳۷۰ کیلو وات ساعت برق و ۲۰۰۰ تن آب صرفه جویی می‌شود. همچنین با تکنولوژی قدیمی در هر دقیقه ۷ متر پارچه باته می‌شد اما با این دستگاه‌ها در هر دقیقه تا ۷۰ متر بافته می‌شود.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

تهیه و تنظیم: فرشاد سلطانی                                     انتشار: امین امیرخیزی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×