اخبار فرش ماشینی

نمی‌گذاریم تخفیف ۴۰درصدی تعرفه واردات پوشاک از ترکیه به تولید داخل آسیب بزند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با اعلام اینکه تعرفه واردات پوشاک خارجی ۲۲۰ درصد است،گفت: هرچند در موافقتنامه ترجیحی با ترکیه ۴۰ درصد از تعرفه ۲۲۰ درصدی پوشاک وارداتی کم شده، ولی نمی گذاریم این تخفیف به تولید داخل آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گلنار نصرالهی افزود: هم اکنون با تعرفه ۱۰۰ درصدی از صنعت پوشاک کشور حمایت می شود و با توجه به اینکه پوشاک خارجی در ردیف گروه کالایی ۱۰ قرار دارد و ارز مبادله ای به آن تعلق نمی گیرد، در واقع حمایت تعرفه ای از پوشاک داخلی ۲۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه بیشتر پوشاک خارجی در کشور، قاچاق است، گفت: عمده پوشاک قاچاق چینی است و ترکیه سهم بسیار ناچیزی از قاچاق پوشاک به کشور دارد.

نصرالهی افزود: هر چند با انعقاد موافقتنامه تعرفه ترجیحی با ترکیه ۴۰ درصد از تعرفه ۲۲۰ درصدی وضع شده بر پوشاک وارداتی از این کشور کم شده  اما در صورتی که این تخفیف به تولید داخلی اسیب بزند ، اقدامات پیشگیرانه ای انجام خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اشاره ای هم به نمایشگاه پوشاک ترکیه در نمایشگاه های بین المللی تهران کرد و گفت: نمایشگاه پوشاک ترکیه در حقیقت نمایشگاه عرضه توانمندی های صنعت پوشاک این کشور است و حق فروش ندارد ضمن اینکه در این نمایشگاه تسهیلاتی هم برای ۶۰ واحد داخلی توانمند مورد حمایت صنعت نساجی کشور در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک افزود: هماهنگی های لازم با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای حمایت از صنعت نساجی کشور انجام شده است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×