مد و پوشاک

نمای لباس های محلی گیلان به پوشاک امروزی رسید

 

نمایشگاه لباس های رسمی با ارایه طرح های سنتی گیلان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران استان در رشت گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه یادشده حاصل تلاش ‘ سیده زهرا همتی’ – یکی از پژوهشگران لباس محلی اقوام است که در راستای به روز و کاربردی نمودن صنایع دستی برگزار شده است.

همتی ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از نشانه های فرهنگی در مناطق مختلف جهان و ایران لباس های محلی است؛ این لباس ها با توجه به آب و هوای مناطق از تنوع رنگ و شکل برخوردار بوده و از گذشته های دور دارای پوشش کامل بوده اند.

وی اظهار کرد: لباس محلـی میـراث جهانی ایرانیان با زیبایی که از روح نیاکان این خاک در آن به امانت مانده است باید به عنوان یک هویت ملی حفظ شود؛ و این نمایشگاه جرقه ایست تا در تعامل با دیگر هنرمندان در قالب وسیع تر برگزار و به جامعه معرفی شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همتی بیان کرد: لباس های محلی میراثی به یادگار از نیاکان و نشان هویت اقوام است و امروز زمان آنست که داشته های فرهنگی خویش را کاربردی و به نسل جوان انتقال داد.

وی تصریح کرد: پوشش بخشی از فرهنگ است و می توان نمادهای پوشش سرزمینمان را در قالب لباس های امروز گنجاند و از فرهنگ خویش پیروی کرد.

در نمایشگاه یادشده لباس های رسمی با طرح های سنتی از جمله مانتو با طرح های متعدد به نمایش درآمده و تا فردا دوازدهم دی ماه نیز ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×