اخبار نساجی

نمایندگان حقیقی بورس انرژی تا ۱۰ روز دیگر انتخاب می شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نمایندگان حقیقی بورس انرژی تا 10 روز دیگر انتخاب می شوند

تهران- طبق اساسنامه شرکت بورس انرژی ، سهام داران حقوقی باید تا ۱۰ روز پس از مجمع، نمایندگان حقیقی خود را برای تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی کنند تا روند تایید صلاحیت در سازمان پیگیری شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره، مدیرعامل بورس انرژی توسط اعضای هیات مدیره نامزد شده و این شخص هم برای تایید صلاحیت به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شود.

‘محمودرضا خواجه نصیری’ با بیان اینکه مدت تصدی مدیرعامل در این سمت دو سال است، اظهار داشت: هیات مدیره باید یک شخص حقیقی را خارج از اعضای هیات مدیره، به مدیر عاملی شرکت برگزیند.

وی تاکید کرد: صلاحیت عمومی و حرفه‌ای مدیر عامل قبل از انتصاب به این سمت باید به تأیید سازمان برسد و چنانچه به تشخیص سازمان این صلاحیت‌ها را طی دوره مسئولیت از دست بدهد یا مشخص شود که از ابتدا حائز صلاحیت‌های لازم نبوده است، هیأت مدیره باید به درخواست سازمان او را از این سمت عزل و شخص دیگری را با تأیید سازمان جایگزین وی کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: پس از تایید اعضای هیات مدیره و مدیرعامل پیشنهادی آنها، امکان برگزاری نخستین جلسه هیات مدیره برای قبولی سمت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و شروع فرایندهای اجرایی بورس آغاز خواهد شد.

مدیر اداره امور بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد که مجمع عمومی موسسین بورس انرژی با حضور ۷۶ درصد سهام داران و استقبال حقوقی ها روز پنجشنبه برگزار شد.

خواجه نصیری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از جمله موارد دستور جلسه، تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیئت مدیره بود، اساسنامه شرکت بورس انرژی که مصوب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار هم بود، به تصویب مجمع رسید.

وی گفت: همچنین طبق اساسنامه هفت عضو به عنوان هیات مدیره انتخاب شدند. شرکت های ماهتاب گستر، سرمایه گذاری ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، کارگزاری مهرآفرین، صنایع برق و آب صبا، مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران و کارگزاری بانک ملت به ترتیب با کسب بیشترین آراء به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره بورس انرژی انتخاب شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×